The Ecom Agency blog

Betekenis: Segmenteren

Segmenteren betekent het verdelen van een markt in kleinere, homogene groepen met gelijksoortige behoeften, oftewel een segment, waardoor bedrijven hun markten in kleiner stukken kunnen verdelen om gerichtere marketingstrategieën te ontwikkelen, in bijvoorbeeld de marketingmix. Door segmentatie kunnen bedrijven de behoeften van hun klanten beter begrijpen en beter op de doelgroep hun behoeften inspelen met hun producten of diensten.

Op watvoor manieren kun je een markt segmenteren?

1. Demografisch: Segmenteren op basis van leeftijd, geslacht, gezinssamenstelling, opleiding, inkomen, woonplaats, etc.

2. Psychografisch: Segmenteren op basis van levensstijl, persoonlijkheid, attitudes, waarden, interesses en hobby's.

3. Gedrag: Segmenteren op basis van koopgedrag, gebruiksgedrag, kennis en loyaliteit.

4. Geografisch: Segmenteren op basis van land, regio, stad, postcode, etc.

5. Fysieke kenmerken: Segmenteren op basis van grootte, kleur, vorm, etc.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.