Niet Google, maar TikTok de meeste bezochte website
23 maart 2022 
in TikTok

Niet Google, maar TikTok de meeste bezochte website

Google de meest gezochte website ter wereld? Nu niet meer! Sinds de aantocht van TikTok werd het bekende zoekplatform sinds 17 februari 2021 na een lange tijd ingehaald.

Voor veel mensen is de app niet meer weg te denken uit het dagelijks leven: TikTok. Een razend populaire social media app met een uniek algoritme waar je video’s kunt delen met anderen op het platform. De meeste gebruikers zijn onder de 20 jaar oud, maar langzaam beginnen ook wat oudere jongeren de app te gebruiken.

Enorme stijging binnen één jaar

Sinds 2014 eerde Google de titel ‘meest bezochte website ter wereld’. Maar sinds 2021 stoot TikTok het grote zoekplatform van de troon. Door de toenemende interesse in dit platform zorgde ze ervoor om binnen één jaar van de zevende plaats naar de top te schieten.

In december 2019 telde TikTok nog 508 miljoen maandelijkse actieve gebruikers. Tegenwoordig ligt dat aantal al boven de 1 miljard. Naar verwachting bereikt TikTok tegen het einde van 2022 meer dan 1,5 miljard dagelijkse gebruikers.


Image Credit: Cloudfare

Wat betekent dit voor de commercie?

De bekendheid van TikTok trekt ook de aandacht van veel bedrijven. Nu de consumenten de app omarmen, zien marketeers en bedrijven veel commerciële kansen. Omdat marketing via de app nog relatief nieuw is, zijn de tarieven en de concurrentie erg laag. Daarbij kun je – net zoals bijvoorbeeld met Facebook ads - targeten op basis van locatie en leeftijd. Je kunt gebruikers makkelijk doorverwijzen naar een externe site waardoor mensen snel tot aankoop kunnen gaan. In de toekomst wil TikTok ook mogelijk maken dat hierbij interesses en gedrag een rol hierin gaat spelen.

Zelf aan de slag met TikTok marketing?

In deze blog leg ik je uit hoe je dat doet. Wil je hier graag wat meer hulp bij? Dan ben je natuurlijk altijd welkom bij The Ecom Agency voor een vrijblijvend gesprek. Wij kunnen dan kijken naar je wensen en helpen jou met het opzetten van je marketingstrategie.

Over de schrijver