Horeca marketing 

Nomad aan het IJ is een bedrijf dat verschillende activiteiten organiseert rondom eten, drinken, cultuur en ontspanning, gevestigd aan de oevers van het IJ in Amsterdam. Het is een creatieve ruimte die fungeert als restaurant, café, culturele ontmoetingsplaats en evenementenlocatie. Ze organiseren vaak live muziek, kunsttentoonstellingen, workshops en andere culturele evenementen, waardoor het een levendige plek is voor zowel de lokale gemeenschap als bezoekers van de stad.

7,6%+ ROAS

300%+ groei door Google Ads

2x aantal reserveringen in totaal van Q1

null

Wat was het doel?

Het doel van Nomad aan het IJ was om hun restaurant te promoten en meer online reserveringen te genereren met behulp van digitale marketingstrategieën, met name Google Ads. Door middel van zorgvuldige tracking en analyse wilden ze de effectiviteit van hun advertentie-inspanningen evalueren en aantonen dat deze een positieve ROI opleverden en bijdroegen aan de groei van het bedrijf.


In januari zagen ze al resultaten, met 92 reserveringen via hun website, waarbij de Google Ad-campagne significant bijdroeg aan 45 van deze reserveringen. Dit bevestigde het potentieel van digitale advertenties om klanten naar hun restaurant te trekken.

Gedurende de volgende maanden bleef Nomad aan het IJ zijn digitale marketinginspanningen verfijnen en optimaliseren, wat resulteerde in een gestage groei van het aantal reserveringen en een verbeterde ROI. De consistente groei van het rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) gedurende de periode benadrukte de effectiviteit van hun strategieën en hun vermogen om zich aan te passen en te optimaliseren in een competitieve omgeving.

Kortom, het doel was om de kracht van digitale marketing te benutten om reserveringen en omzet te stimuleren, en Nomad aan het IJ slaagde erin dit te bereiken door hun focus op ROI en voortdurende verbetering.


Wat hebben we ingezet om deze ROAS te behalen? 

Meta ads

Google ads

null

Resultaat

                         In 3 maanden adverteren zijn dit de resultaten

  • Totaal aantal reserveringen via Google Ads-campagne: 187
  • Totaal uitgegeven aan Google Ads: €3730. €19,90 per reservering. 
  • Gemiddelde Ad spend % van de omzet: 7,30%
  • Gemiddelde ROI over de periode: €13,22 terug voor elke euro uitgegeven. ROAS 13,2

Conclusie: Gedurende de periode januari tot maart heeft de Google Ads-campagne consistent reserveringen gegenereerd voor Restaurant Nomad aan het IJ en is het aantal reserveringen verdubbeld! 


Wil jij ook zulke resultaten?

✔ Weet je zelf niet hoe je de advertentie strategie moet bepalen en uitvoeren

✔ Heb je weinig tijd om zelf aan de knoppen te draaien?

✔ Laat je het online adverteren liever over aan experts

✔ Heb je beperkte kennis van online adverteren

✔ Wil je optimaal resultaat behalen

Er liggen veel kansen op het gebied van adverteren. Benut jij ze al genoeg?