TikTok Ads

Strategie

Data Driven

Evaluatie

Analyse

Opschalen

Groei

Out of the box

Innovatie

Expertise

Wij werken met
bewezen TikTok strategieën

Het inzetten van TikTok advertising is een geweldige manier om efficiënt en goedkoop bezoekers te trekken naar jouw website. 

Onze TikTok Experts begonnen als één van de eerste van Nederland met het adverteren op TikTok. Zij zijn erachter gekomen wat werkt, en wat niet werkt. 

Door ervaring, kennis en ambitie zorgen wij voor mooie resultaten voor onze klanten. 

Wij maken gebruik van een combinatie van TikTok organic en TikTok ads. We raden merken aan om consistent content aan te leveren en dit ook 1-2 keer per dag te posten op de TikTok pagina van het merk. 

Heb je moeite met de aanlevering van content? Wij kunnen het volledige content creatie proces uit handen nemen. 

Vervolgens doen we TikTok spark ads om het profiel te boosten, om hier organisch mee te blijven scoren, maar ook om verkopen te maken. 

In de ads maken we gebruik van een combinatie van mannual bidding en automatic bidding. 

Wat je wel merkt aan TikTok ads is dat het algoritme nog wat minder volwassen is dan bijvoorbeeld Google of Facebook. Je moet campagnes dan ook regelmatig uitzetten en opnieuw maken als de performance minder wordt. 

Wij zijn jouw TikTok agency

TikTok is super hot op het moment. Op dit moment is de leeftijd 18-25 jaar de grootste gebruikersgroep (zo'n 35%). Dus zeker niet alleen voor dansende tieners. Ons team is dagelijks bezig met het optimaliseren van de campagnes en denken graag mee wat voor content het beste werkt voor jouw product.

TikTok is in 2022 echt een volwassener advertentie platform geworden. Dit merken wij bij The Ecom Agency dagelijks. 

TikTok ads was begin 2021 namelijk meer een ondersteunend top of the funnel platform. Nu is de app veel volwassener en koopkrachtiger geworden kwa doelgroep. Het platform begint steeds meer een aanvulling te worden op Facebook en Instagram ads. Inmiddels met veel gebruikers, maar nog steeds veel goedkoper. Een klik kost je op TikTok ongeveer 5 x minder dan op Facebook of Instagram. Terwijl de kwaliteit van de traffic tegenwoordig vergelijkbaar is!  Je kunt je vast voorstellen dat dit mega kansen biedt. 

Wil jij ook zulke resultaten?

Wij maken gebruik van TikTok spark ads om je pagina te boosten en ook te bouwen aan je organische verkeer. Verder delen we alle campagnes in volgens het See-Think-Do-Care framework. Dit wil zeggen dat we werken volgens een funnel met daarin 4 stappen. Met de content houden we er rekening mee dat dit content is die goed bij TikTok en de brand past. 

Deze online marketing funnel ziet er als volgt uit:

1: See - de grootst mogelijke doelgroep
Targeting: interesses, of brede doelgroepen. Op TikTok targeten we meestal enkel op demographics en niet op interesses.

2: Think - Doelgroep met interesse
Targeting: Engagement van je TikTok's. Hier wordt vaak het grootste gedeelte van het geld verdient

In de teksten en content zou ik vooral benadrukken hoeveel klanten de kijker van de ad al voorgingen en hoeveel goede reviews er zijn op Trust Pilot. Trust pilot icoontjes in de ads zetten werkt ook goed in deze stap van de funnel. 

3: Do - Doelgroep met koopintentie
Targeting: Website traffic, Add to carts.

In deze stap van de funnel kan je bijvoorbeeld wat korting geven en in de advertentie tekst de laatste bezwaren van een klant om niet te kopen wegnemen. 

4: Care - Bestaande klanten of e-mail subscribers

Deze stap speelt voornamelijk een grote rol binnen e-mail marketing. Lees in deze blog ook welke e-mail marketing automation flows wij standaard allemaal instellen voor onze klanten. 

Wanneer ga jij TikTok uitbesteden?

✔ Als je zelf weinig tijd hebt.

✔ Als je optimaal resultaat wilt behalen.

✔ Als je beperkte kennis hebt van online adverteren.

✔ Als je het online adverteren liever aan experts over wilt laten.

✔ Als je zelf niet weet hoe je de advertentie strategie moet bepalen en uitvoeren.

Er liggen veel kansen op het gebied van TikTok ads. Benut jij ze al genoeg?

TikTok adverteren
Wist jij dat TikTok in Nederland al 4,5 miljoen gebruikers heeft? In 2021 was het aantal gebruikers nog "slechts" 1,7 miljoen!

Bekijk deze video over TikTok advertenties

In onderstaande video wordt je  in 54 minuten meegenomen in de TikTok ads manager en kun je leren hoe je een campagne opzet. 


Wil je meer weten over TikTok? Zoals over hashtag challenges, TikTok influencers, het algoritme en het adverteren op dit platform? Je kunt over deze onderwerpen lezen in onze blogs. 

JuiceXpress content creation
Een TikTok ad die wij gemaakt hebben voor onze klant JuiceXpress

De juiste user-generated content voor dit platform. 

Consistente aanlevering van de juiste content gaat het verschil maken voor jouw TikTok ads strategie. Maar het maken van content kost veel tijd. Bovendien vereist dit platform een hele andere content strategie dan waar je bijvoorbeeld op Facebook of Instagram mee wegkomt. 

Mensen vertrouwen andere mensen. En TikTok is een creatief platform, waarop mensen viral gaan door het creëren van unieke eigen TikTok's. Stel je hebt een mooi nieuw product online besteld en je post een unieke unboxing video op je TikTok pagina. Dit noemen we user-generated content. Consumenten beschouwen dit 2,4 keer zo vaak als authentieke content als door merken zelf gemaakte content. 

Wij weten precies wat voor (user-generated) content het beste werkt op TikTok. Wat de do's en don'ts zijn en hoe je de aandacht van de mensen die door de timeline scrollen kan trekken. 

Een van onze klanten zei ons laatst:

“Een maand met veel content maakt voor ons echt het verschil tussen een record maand kwa omzet of slechts 50-60% van deze omzet behalen.” Onderschat dit dus niet! En laat ons je helpen met content creatie mocht je hier een boost in nodig hebben. 

Hoe zou het voor je zijn als je je nooit meer druk hoeft te maken over het aanleveren van content aan een marketing bureau? We got you! Met onze content creation service ben je altijd verzekerd van voldoende video's voor jouw ads. 

Review Nathan Balzy
Review van Nathan, Co-oprichter van BALZY

Deze brands zijn onder andere al actief op TikTok ads


Balzy: 

Balzy is een Nederlands scheermerk voor mannen opgericht door twee jonge gasten: Nathan & Ingmar. Scheren met scheermesjes vonden zij onhandig. Het gebruiken van de trimmer voor je gezicht is ook niet echt de bedoeling. De missie van Balzy was gevonden: De perfecte oplossing vinden zodat iedereen goed voor zijn kroonjuwelen kan zorgen. Benieuwd naar hoe wij hun daarbij hebben geholpen? Je leest het hier!

Juicexpress:

Nadat Francis Neslo betrokken raakte bij een ernstig auto ongeluk hebben sapjes haar geholpen om sneller en beter te herstellen. Door de stress van het ongeluk wilde zij  de opgebouwde gifstoffen in haar lichaam opruimen. De resultaten van de sapjes waren zo ongelofelijk goed dat ze besloot dat het tijd was om haar recepten met de wereld te delen.

HappyKido:
Om kinderen te ondersteunen bij overprikkeling ontwikkelt HappyKido sensorische producten & digitale cursussen. In samenwerking met ouders, leraren, therapeuten maar voorál de kinderen zelf hebben zij dé oplossing voor kinderen gevonden op het resultaat.

Hoe werkt het algoritme ?

TikTok is met 1 miljard gebruikers één van de populairste platformen ter wereld. De app heeft bijna 31 miljoen actieve gebruikers per dag. Alles wat je maar kan bedenken op het gebied van Social Media is op dit platform te vinden. Hierdoor brengt het enorm veel kansen met zich mee. Zowel voor content creators, als adverteerders.

Maar om alles uit TikTok te halen, is het wel belangrijk om te weten hoe het werkt. Want dit nieuwe platform werkt anders dan de ‘oude’ platformen. In deze blog lees je meer over het algoritme van deze nieuwe social media gigant uit China.

JuiceXpress
User-generated content geeft vaak de laagste advertentie kosten op TikTok.

De kosten voor het adverteren op TikTok

De kosten voor het adverteren op TikTok zijn momenteel ongeveer 5 x goedkoper dan op Facebook. 

De kosten starten vanaf twintig euro per dag.  Voor veel mensen is €20 wennen, aangezien je via andere sociale media platformen vaak al kunt beginnen vanaf €1 per dag.

Toch doet TikTok dit met een duidelijke reden. Want, hoe meer budget jij op de juiste manier besteedt, des te beter het algoritme zich kan aanpassen aan jouw doelgroep en hoe beter de resultaten dus zullen zijn. Op die manier ben je eerder geneigd bij TikTok te blijven en zeg je (hopelijk) gedag tegen de andere platformen. 

Wees je er alleen wel van bewust dat als je onregelmatig adverteert, je uiteindelijk zult zien dat het TikTok algoritme jouw advertenties nooit optimaliseert en dat jij daardoor nooit structureel goede data binnenkrijgt om op te kunnen schalen. Zorg er daarom voor dat jij dagelijks kan adverteren en de eerste dertig dagen alles kan testen om de juiste angle te vinden. Op die manier vul jij snel jouw pixel en kan jij zien wat er aanslaat in jouw niche.

Voor wie een dagbudget van €20 nog te hoog is kan manual bidding een optie zijn. Bij manual bidding, oftewel handmatig bieden beheer je je biedingen rechtstreeks via TikTok, wat betekent dat je biedingen op basis van een aantal factoren handmatig kunt verhogen of verlagen. Let wel op: je kunt nooit echt 100% uitsluiten dat er geen €20 op een dag gespendeerd wordt.

Wil je meer lezen over de kosten van het adverteren op dit kanaal? Lees dan de volledige blog