The Ecom Agency Kennisbank

Betekenis: Consumentensurplus

Wat is consumentensurplus?

Consumentensurplus is het verschil tussen wat een consument bereid is te betalen voor een product en de werkelijke prijs die hij of zij betaalt. Het is een maatstaf voor de extra waarde die een consument ervaart door het verkrijgen van een product voor minder dan wat hij of zij bereid is te betalen. Het consumentensurplus wordt berekend door de werkelijke prijs van het product af te trekken van de maximale prijs die de consument bereid is te betalen. Het consumentensurplus kan worden gezien als een indicator van welvaartswinst voor consumenten en kan worden gebruikt om het effect van prijsveranderingen op de welvaart van consumenten te meten.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.