The Ecom Agency Kennisbank

Betekenis: Experience-strategie

Wat is een experience-strategie?

Een experience-strategie is een plan voor het creëren en beheren van positieve en consistente klantervaringen met een product, dienst of merk. Het gaat hierbij om het verbeteren van de interacties en touchpoints tussen een bedrijf en zijn klanten, met als doel de klanttevredenheid te verhogen en de loyaliteit te versterken.

Een experience-strategie omvat het bepalen van de doelen en doelgroepen, het identificeren van de belangrijkste touchpoints en interacties, het analyseren van de huidige klantervaringen, het ontwerpen van verbeterde ervaringen en het implementeren en monitoren van verbeteringen.

Een effectieve experience-strategie moet gebaseerd zijn op inzicht in de wensen en behoeften van de klanten, en gericht zijn op het creëren van waarde en het verbeteren van de relatie met de klant. Het is belangrijk om de strategie regelmatig te evalueren en bij te stellen om ervoor te zorgen dat deze aansluit bij de veranderende behoeften van de klanten en de markt.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.