
Betekenis: 6B-model
Wat is het 6B-model?
Het 6B-model in marketing
Uit welke 6 stappen bestaat 6B-model?
1: Bezoeken
De eerste fase van het 6b model
2: Boeien
De twee fase van het 6b model is boeien. De doelstelling in deze fase is om ervoor te zorgen dat de bezoeker zo geboeid is door je content dat hij/zij zich verder wil verdiepen in je aanbod. In deze fase is het belangrijk dat je je bezoeker weet vast te houden. Belangrijke factoren zijn relevante en actuele content/aanbod, makkelijke navigatie door je site, rijke content. Maar ook de mogelijkheid tot online hulp is gewenst. Bezoekers die niet goed kunnen vinden wat ze zoeken, haken af. Dit wordt bounce
3: Beslissen
De derde fase van het 6b model is beslissen. De derde doelstelling in deze fase is om ervoor te zorgen dat je bezoekers producten of diensten gaan vergelijken en evalueren om zo tot hun koopbeslissing te komen. In deze fase in het belangrijk dat je relevante productinformatie op je site hebt staan, aansluitend op de zoekcriteria van je bezoekers. Daarnaast is het van groot belang om op de website beoordelingen en duidelijke prijzen te vermelden. In geval van boeien en beslissen van de online marketing
4: Bestellen
De vierde fase het 6b model is bestellen. Het doel van deze fase is erop gericht dat de bezoeker het gekozen product of dienst bij jou bestelt of aanvraagt. En niet bij de concurrent Wat is een concurrent? Een concurrent is iemand of een bedrijf dat dezelfde goederen of diensten aanbiedt als een andere persoon of organisatie. Concurrerende
5: Betalen
De vijfde fase van het 6b model is betalen. De vijfde doelstelling is erop gericht om de bezoekers de betalingsprocedure te laten afronden, zodat er daadwerkelijk omzet
6: Binden
De zesde fase van het 6b model is binden. De zesde doelstelling is erop gericht om klanten