The Ecom Agency kennisbank

Betekenis: Bounce

Bounce heeft verschillende betekenissen. In de context van e-mailmarketing is het het percentage van e-mails dat door een server wordt afgewezen of teruggestuurd naar de verzender. Dit kan gebeuren als een e-mailadres niet bestaat of als de mailbox van de ontvanger vol is. In de context van webdesign is bounce een term die wordt gebruikt om het percentage bezoekers te beschrijven dat slechts één pagina op een website bezoekt en vervolgens de website verlaat.

Er zijn diverse soorten bounces

• Een soft bounce is meestal een tijdelijk probleem, zoals een volle mailbox of een server die tijdelijk niet beschikbaar is. Hierdoor kan de e-mail niet afgeleverd worden, maar dit kan later wel weer mogelijk zijn. Het is dus nog niet definitief dat de e-mail niet afgeleverd kan worden. In de meeste gevallen wordt een soft bounce automatisch opnieuw geprobeerd na een bepaalde tijd.

• Een hard bounce daarentegen is een permanent probleem, zoals een ongeldig e-mailadres of een geblokkeerde ontvanger. Hierdoor kan de e-mail niet afgeleverd worden en zal het ook in de toekomst niet lukken. Het is dan ook verstandig om het e-mailadres uit de verzendlijst te verwijderen om te voorkomen dat je als spammer wordt aangemerkt.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.