The Ecom Agency Kennisbank

Betekenis: Leverage

Wat is leverage?

Leverage is een term die vaak wordt gebruikt in de zakenwereld en verwijst naar het gebruik van verschillende middelen om een gewenst resultaat te bereiken met minimale inspanning.

In het algemeen betekent leverage het gebruik maken van een bepaalde middel of bron om meer resultaat te behalen dan wat mogelijk zou zijn zonder die middel. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat je gebruik maakt van de kennis, vaardigheden of het netwerk van anderen om je eigen doelen te bereiken, of dat je kapitaal leent om te investeren en daarmee een hoger rendement te behalen.

Leverage kan op verschillende manieren worden toegepast in een bedrijfscontext, zoals het gebruik van technologie om processen te automatiseren, het uitbesteden van bepaalde taken aan derde partijen, of het aangaan van strategische partnerships om nieuwe markten te betreden. Het kan ook verwijzen naar het gebruik van financiële instrumenten zoals leningen, aandelen of opties om investeringen te financieren en risico's te spreiden. In alle gevallen draait het om het slim gebruik maken van middelen om meer te bereiken met minder inspanning.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.