Banner Blogs The The Ecom Agency agency

Betekenis: Externe analyse

Wat is een externe analyse?

Een externe analyse is een strategisch managementtool die organisaties gebruiken om hun concurrentiepositie te bepalen door het toetsen van economische, politieke, sociaal-culturele, technologische, milieu- en juridische factoren die hun bedrijf beïnvloeden. Het gaat erom te begrijpen wat er om je heen gebeurt, zodat je je bedrijfsstrategie kunt aanpassen om de kansen en bedreigingen die je tegenkomt het hoofd te bieden.

Waarom is het goed om een externe analyse te doen?

Het doen van een externe analyse is belangrijk omdat het organisaties helpt om de kansen en bedreigingen te begrijpen die de omgeving en de markt voor hun bedrijf hebben. Het helpt organisaties ook bij het identificeren van nieuwe marktkansen en helpt bij het bepalen van de manieren waarop zij hun bedrijf kunnen versterken om marktleider te worden. Bovendien helpt een externe analyse organisaties bij het bepalen van hun strategie en het maken van goede beslissingen.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.