The Ecom Agency blog

Betekenis: Ansoff model

Het Ansoff model, ook wel Ansoff Matrix genoemd, is een strategisch marketingplanningstool die bedrijven kan helpen bij het maken van strategische beslissingen. Het model biedt een overzicht van de verschillende mogelijke groeistrategieën die een bedrijf kan gebruiken, afhankelijk van de combinatie van bestaande en nieuwe producten en markten. Het model omvat vier strategische opties voor groei: marktpenetratie, marktontwikkeling, productontwikkeling en diversificatie.

Het Ansoff model ziet er als volgt uit:

Marktpenetratie: Dit is de strategie waarbij bedrijven hun bestaande producten op de bestaande markten verkopen.

Marktdiversificatie: Dit is de strategie waarbij bedrijven hun bestaande producten op nieuwe markten verkopen.

Productontwikkeling: Dit is de strategie waarbij bedrijven hun bestaande producten op de bestaande markten verbeteren.

Productdiversificatie: Dit is de strategie waarbij bedrijven nieuwe producten op de bestaande markten introduceren.

Video over het Ansoff model:

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.