The Ecom Agency blog

Betekenis: Push en pull marketing strategie

Wat is een Push-strategie?

Een push-strategie is een marketingstrategie waarbij een bedrijf of organisatie gebruikmaakt van verschillende marketingkanalen om hun producten of diensten direct aan te bieden aan hun doelgroep. Het doel van deze strategie is om de klanten te overtuigen om het product of de dienst direct te kopen.


Wat is een Pull-strategie?

Een pull-strategie is een marketingstrategie waarbij een bedrijf of organisatie gebruikmaakt van verschillende marketingkanalen zoals Google of TikTok om hun producten of diensten te promoten om zo de klanten te verleiden om het product of de dienst te kopen. Het doel van deze strategie is om de klanten te overtuigen om actief op zoek te gaan naar het product of de dienst.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.