The Ecom Agency blog

Betekenis: SKU

Wat is een SKU?

SKU staat voor Stock Keeping Unit en is een uniek nummer dat naast een barcode wordt gebruikt om een specifiek product of een groep producten binnen een bedrijf te identificeren. Het is een code die het bedrijf gebruikt om items in voorraad te volgen, te bestellen en verkopen. Het identificeert een uniek item en helpt het bedrijf bij het beheren van hun voorraad.

Waarom moet een product een SKU hebben?

Het is noodzakelijk om een SKU toe te wijzen aan elk product dat wordt verkocht, zodat het gemakkelijk te identificeren is en er geen verwarring ontstaat. Dit maakt het verzendproces veel efficiënter en helpt bij het beheren van voorraden.

Wat is het nadeel als een product geen SKU heeft?

Het grootste nadeel van het niet hebben van een SKU is dat het voor bedrijven moeilijker is om een product te volgen. Zonder SKU's kan het moeilijk zijn om de verkoop en de voorraad van een bepaald product te volgen. Het kan ook leiden tot fouten bij het bijhouden van bestellingen, waardoor bedrijven kostbare tijd kunnen verliezen. SKU's zijn ook nuttig voor klanten, omdat het hen helpt bij het identificeren van een specifiek product. Als een product geen SKU heeft, kan het voor klanten moeilijk zijn om het te vinden.



Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.