Betekenis: Retargeting

Wat is retargeting?

Retargeting (ook wel remarketing genoemd) is een vorm van online adverteren waarmee bedrijven gerichte advertenties kunnen tonen aan gebruikers die hun website al hebben bezocht of hun producten of diensten hebben gebruikt, bijvoorbeeld via Facebook ads, TikTok ads of Snapchat ads. Het werkt door een cookie in de browser van de gebruiker te plaatsen die wordt gebruikt om de activiteit van de gebruiker op internet te volgen. Wanneer de gebruiker een andere website bezoekt, kan het retargetingplatform een relevante advertentie aan de gebruiker tonen om hen aan te moedigen terug te keren naar de website van het bedrijf.

Retargeting in de online marketing funnel

Retargeting gebeurd in de mid of the funnel (MOF) en bottom of the funnel (BOF) fase. Ook wel think en do fase genoemd in het see, think, do, care model. Meer over de volledige online marketing funnel lees je in deze blog.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.