Betekenis: ROAS
Wat betekend ROAS?
ROAS is een KPI
Hoe bereken je de ROAS?
ROAS (Return on Advertising Spend) is het verhoudingsgetal dat de opbrengst van een advertentiecampagne weergeeft. Het wordt berekend door de totale opbrengst (verkopen) te delen door de totale advertentiekosten
ROAS = totale opbrengst / totale advertentiekosten
Waarom is de ROAS belangrijk?
ROAS is belangrijk omdat het je helpt om te bepalen of je advertentiecampagnes rendabel zijn. Als je ROAS hoog is, betekent dit dat je een goed rendement
Welke KPI's zijn nog meer belangrijk voor paid ads?
De ROAS is net als de CPM, CPC, en CPL een manier om de kosten voor het adverteren op facebook of kosten van TikTok ads te berekenen.
Andere belangrijke KPI's voor betaalde advertenties zijn kosten per klik
Wat is de hoogste ROAS die jullie ooit behaald hebben?
De hoogste ROAS die wij ooit behaald hebben was in het verleden voor het door onze founder opgerichte kledingmerk Ballin Amsterdam met een SALE