Betekenis: See, Think, Do, Care model

See Think Do Care is een model dat marketeers helpt te begrijpen hoe ze klanten kunnen bereiken en engagen. Dit model is gebaseerd op het idee dat klanten vier fasen doorlopen voordat ze een aankoop doen: See, Think, Do en Care. In elke fase zijn klanten op zoek naar verschillende soorten inhoud en ervaringen. Marketeers moeten de juiste mix van content en ervaringen gebruiken om elke klant op het juiste moment en op de juiste manier te bereiken. Door elke fase van het See Think Do Care-model te begrijpen, kunnen marketeers effectieve marketingstrategieën ontwikkelen die hun klanten zullen bereiken en betrekken.

1.        See: in deze fase komt iemand voor het eerst in contact met jouw merk. Dit wordt ook wel top of the funnel genoemd.

2.        Think: in deze fase erkent de persoon zijn behoefte en gaat actief op zoek naar een oplossing. Dit wordt ook wel mid of the funnel genoemd.

3.        Do: in deze fase staat de persoon op het punt om te converteren in een klant en wil de oplossing hebben.

4.        Care: dit is de fase na de aankoop waarin je zorgt dat de klant zo lang mogelijk bij je blijft. Deze fase en ook bovenstaande fase noemen we ook bottom of the funnel.

In deze blog leggen we de online marketing uit van top of the funnel, mid of the funnel tot bottom of the funnel.  En leggen we meerdere marketing modellen uit die betrekking hebben op een marketing funnel.

Reactie plaatsen