Tobias Walraven

Wie is Tobias Walraven?

Tobias Walraven is ondernemer

en CEO van RIFF, een bedrijf dat zich richt op complexe en urgente
customer
Wat is een customer? Een customer, ook wel klant genoemd, verwijst naar een persoon, organisatie of entiteit die producten of diensten afneemt van een ander bedrijf of individu in ruil voor betaling. Klanten spelen..
care uitdagingen voor grote en middelgrote ondernemingen.


Thuishaven

Geboren in Zeeland en opgegroeid in Voorburg lag het niet per se in de lijn der verwachting dat Tobias Walraven zou gaan ondernemen

. Zijn hele familie werkte bij de toenmalige PTT en het lag oor de hand dat hij zou volgen, maar dat liep anders en hij kwam terecht op de HEAO. Daar kreeg hij alles mee om voor zichzelf te kunnen beginnen en dat deed hij dan ook. In 1985, op zijn 21 e , schreef Walraven zijn eerste bedrijf SNT in bij de Kamer van Koophandel en vanaf dat moment ging het snel. Zijn eerste grote opdrachtgever was een bedrijf dat te kampen had met een hausse aan ontevreden klanten
Wij hebben onder andere al mogen werken voor de volgende klanten en eigen brands. Daarnaast helpen wij ook veel klanten binnen de kleding niche en ondernemers die dropshippen.Sta jij er binnenkort ook op?
, in de zaak en aan de telefoon. Binnen één dag stampte Walraven een callcenter
Wat is een callcenter en wat doen ze precies? Een callcenter is een operationeel centrum dat is ontworpen om inkomende en uitgaande telefoongesprekken te beheren, vaak in opdracht van een bedrijf of organisatie. Het..
uit de grond en nam daarvoor zelf bijna 100 mensen in dienst
Wat is een dienst? Een dienst is een niet-materiële activiteit of prestatie die wordt aangeboden door een persoon of organisatie om de behoeften van klanten of andere belanghebbenden te vervullen. Diensten..
. Amper 15 jaar later, in 2000, gaat het bedrijf naar de beurs
Wat zijn beurzen? Beurzen zijn evenementen waar bedrijven, instellingen en andere organisaties hun producten en diensten aanbieden. Ze stellen hun producten en diensten tentoon aan een breed publiek en bieden..
. De start van SNT Group N.V wordt bekroond met een prijs
De verkoopprijs is de prijs waarvoor een product of dienst wordt verkocht. Het is de prijs die de consument betaalt bij aankoop van een product of dienst. De verkoopprijs is meestal hoger dan de kostprijs, omdat er..
voor de meest succesvolle beursgang
Wat is de beursgang (IPO)? Een beursgang, ook wel bekend als een Initial Public Offering (IPO), is het proces waarbij een bedrijf voor het eerst aandelen verkoopt aan het publiek via de beurs. Dit betekent dat het..
van het jaar. Vijf jaar later wordt het bedrijf in zijn geheel overgenomen door grootaandeelhouder KPN, en het verdwijnt dan weer van de beurs. Dat betekent echter niet dat Walraven in rustiger vaarwater terecht kwam, integendeel.


Hoge golven

In 2006 begint Tobias Walraven een nieuw bedrijf: Europa’s eerste indoor wildwaterbaan, Dutch Water Dreams. Het bedrijf kent een vliegende start als trainingscentrum van de Nederlandse Kano Bond en is een veel geboekt uitje voor particulieren en, nog belangrijker, bedrijven. Maar hoe veelbelovend de start ook is, de crisis van 2008 komt hard aan en in 2011 gaat Dutch Water Dreamskopje onder.


Back to basics

Na dit wildwateravontuur, keert volgens Tobias Walraven terug naar zijn basis: het oplossen van complexe problemen op gebied van customer care. Als strategisch adviseur houdt Walraven zich vooral bezig met het identificeren van nieuwe trends in communicatiegedrag. Hij laat bedrijven zien hoe ze op deze trends kunnen inspelen door de inzet van nieuwe technologieën en kanalen en helpt hen op deze manier met het optimaliseren van conversie

en het verhogen van klanttevredenheid
Wat is klanttevredenheid? Klanttevredenheid is een term die gebruikt wordt om de mate van tevredenheid van klanten met een product of dienst aan te duiden. Het is een belangrijke graadmeter voor bedrijven om hun..
en klantloyaliteit.


RIFF

Vanaf 2018 treed Tobias Walraven aan als CEO van RIFF, een customer care bedrijf dat opdrachtgevers als Philips, Schiphol, McDonalds en de KNVB tot haar klantenkring kan rekenen. Met meer dan 400 hoogopgeleide tech savvy werknemers

biedt het bedrijf oplossingen voor middelgrote en grote ondernemingen die een probleem ondervinden op het gebied van klantcommunicatie of klantcontact. Walraven: “Wat ons uniek maakt is dat we niet met vaste draaiboeken werken, we benaderen
Wat betekent: benaderen? Benaderen betekent contact zoeken met iemand of ergens dichterbij komen, zowel fysiek als figuurlijk. Het kan verwijzen naar het toenaderen van een persoon, het aanpakken van een probleem, of..
elke klant
Wat is de definitie van klant? Een klant is een persoon, organisatie of entiteit die goederen of diensten koopt of afneemt van een andere partij, meestal een verkoper of een bedrijf. Klanten zijn degenen die producten..
en elke hulpvraag op een persoonlijke, menselijke en creatieve manier. Dat maakt dat we elke keer de juiste snaar weten te raken, hoe divers onze opdrachtgevers ook zijn.”

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.