Banner Blogs The The Ecom Agency agency

Betekenis: customer lifetime value (CLV)

Customer lifetime value (CLV) is een meting die de waarde van een klant vertelt gedurende de hele relatie met een bedrijf. Het geeft aan hoeveel geld een bedrijf kan verwachten dat een klant uitgeeft in de loop van de tijd. CLV kan worden gebruikt om een bedrijf te helpen om beslissingen te nemen over investeringen in marketing, productontwikkeling, klantenservice en andere klantgerichte activiteiten. CLV is een belangrijke KPI om te berekenen wat bijvoorbeeld een nieuwe e-mail marketing lead mag kosten via Facebook lead ads.

Het berekenen van de CLV vereist dat je de waarde van een klant over de gehele levensduur van de klant in kaart brengt.

Om de CLV te berekenen, moet je eerst je gemiddelde klantwaarde (ACV) berekenen. De ACV is de waarde van een klant over een bepaalde periode. De ACV wordt meestal berekend door de totale omzet van een klant over een bepaalde periode te delen door het aantal klanten in diezelfde periode.

 Als je je ACV hebt berekend, kun je de CLV berekenen door de ACV te vermenigvuldigen met het aantal koopjaren dat de klant wordt verwacht. Dit is de verwachte levensduur van de klant. Als je deze waarde hebt berekend, kun je de CLV berekenen door de ACV te vermenigvuldigen met het aantal verwachte koopjaren.

Wij van The Ecom Agency zijn experts op het gebied van e-commerce en online marketing en denken graag met jou mee hoe jij de customer lifetime value van jouw brand kan verhogen. Bijvoorbeeld door het inzetten van slimme e-mail marketing funnels. Plan hier een gratis strategiegesprek in en ontdek wat de mogelijkheden zijn voor jou.

Reactie plaatsen