The Ecom Agency blog

Betekenis: Segmenteren

Segmenteren betekent het verdelen van een markt in kleinere, homogene groepen met gelijksoortige behoeften, oftewel een segment

, waardoor bedrijven hun markten in kleiner stukken kunnen verdelen om gerichtere marketingstrategieën te ontwikkelen, in bijvoorbeeld de marketingmix
De marketingmix, ook wel de 6P's genoemd, is de combinatie van instrumenten die een organisatie kan gebruiken voor het invullen van haar marketingstrategie. Het gebruik van elk van deze instrumenten en hun..
. Door segmentatie
Wat is een segmentatie? Segmentatie is het proces waarbij een groep consumenten of klanten wordt onderverdeeld in kleinere, homogene groepen op basis van specifieke kenmerken, zoals demografie, gedrag, wensen of..
kunnen bedrijven de behoeften van hun klanten
Wij hebben onder andere al mogen werken voor de volgende klanten en eigen brands. Daarnaast helpen wij ook veel klanten binnen de kleding niche en ondernemers die dropshippen. Sta jij er binnenkort ook op?
beter begrijpen en beter op de doelgroep
Doelgroep, ook wel target audience genoemd, is de groep mensen die je als bedrijf of organisatie wilt bereiken, bijvoorbeeld door targeting via Facebook ads of TikTok ads. Een doelgroep bevat zijn mensen met bepaalde..
hun behoeften inspelen met hun producten
Wat is een product? Een product is een tastbaar goed of een immateriële dienst die wordt geproduceerd om te worden verkocht aan consumenten, bedrijven of andere organisaties. Het kan worden gemaakt van..
of diensten
Wat is een dienst? Een dienst is een niet-materiële activiteit of prestatie die wordt aangeboden door een persoon of organisatie om de behoeften van klanten of andere belanghebbenden te vervullen. Diensten..
.

Op watvoor manieren kun je een markt segmenteren?

1. Demografisch

: Segmenteren op basis van leeftijd, geslacht, gezinssamenstelling, opleiding, inkomen, woonplaats, etc. 

2. Psychografisch: Segmenteren op basis van levensstijl, persoonlijkheid, attitudes

, waarden, interesses en hobby's. 

3. Gedrag: Segmenteren op basis van koopgedrag

, gebruiksgedrag, kennis en loyaliteit. 

4. Geografisch: Segmenteren op basis van land, regio, stad, postcode, etc.

5. Fysieke kenmerken: Segmenteren op basis van grootte, kleur, vorm, etc.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.