The Ecom Agency Kennisbank

Betekenis: E-mailtracking

Wat is e-mailtracking?

E-mail tracking is een technologie die het verzenden, ontvangen en gebruik van e-mails in real-time volgt. Met e-mail tracking kunnen bedrijven en marketeers precies zien wanneer en hoe vaak hun e-mails worden geopend, wie ze heeft geopend en wat er vervolgens gebeurt, zoals het klikken op links in de e-mail.

E-mail tracking wordt veel gebruikt voor het analyseren en verbeteren van e-mailcampagnes. Bijvoorbeeld, bedrijven kunnen de prestaties van hun e-mailcampagnes meten door het opvolgen van de open- en klikfrequentie en het bekijken van de gedetailleerde rapporten. Hierdoor kunnen ze hun e-mails verbeteren en aanpassen aan de specifieke behoeften van hun doelgroep.

E-mail tracking is ook nuttig voor het verbeteren van de effectiviteit van sales e-mails en follow-up communicatie. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld zien wanneer klanten hebben geantwoord op een e-mail, en kunnen vervolgens gerichtere volg-up communicatie ontwikkelen.

Het is belangrijk op te merken dat sommige e-mailproviders, zoals Gmail en Yahoo, beperkingen opleggen aan de mate waarin e-mails kunnen worden gevolgd. Bovendien kunnen sommige gebruikers bezwaar hebben tegen het gebruik van e-mailtracking, omdat ze beschouwen het als een inbreuk op hun privacy.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.