The Ecom Agency blog

Betekenis: Browse abandonment flow

Wat is een browse abandonment flow?

Een browse abandonment flow is een van de standaard email-marketing flows die we graag opzetten voor onze klanten via Klaviyo. Browse abandonment betekent dat bezoekers producten bekijken, zonder het aan hun winkelmandje toe te voegen. Wanneer het mailadres van deze bezoeker bekend is, kun je hem een herinneringsmail over deze producten sturen. Browse abandonment e-mails helpen bij het verhogen van de conversie, zijn uiterst gepersonaliseerde e-mails en helpen je op een effectieve manier om de interactie met je potentiële klanten aan te gaan.

Verschil tussen browse- en cart abandonment

Browse Abandonment e-mails zijn vergelijkbaar met Cart abandonment e-mails. Het grote verschil is alleen dat een bezoeker geen product aan zijn/haar winkelwagentje hoeft toe te voegen om deze flow te activeren. Het enige dat een webshop bezoeker hoeft te doen, is een item te bekijken en verder te gaan.

Waarom een Browse abandonment flow maken op Klaviyo?

Browse abandonment e-mails kunnen je helpen opnieuw in contact te komen met die grote groep potentiële klanten, ze terug te brengen naar je winkel en die verloren conversies terug te winnen. Browse abandonment e-mails zijn dus de ideale manier om klanten die al nadenken over een aankoop te overtuigen - en dat werkt omdat het gedreven wordt door hun eigen interacties en interesses.

E-mail marketing uitbesteden?

Wij van The Ecom Agency zijn een marketing bureau gespecialiseerd in e-commerce en onder andere e-mail marketing en e-mail marketing flows via Klaviyo. Wij streven er altijd naar om minimaal 30% uit e-mail marketing te behalen voor onze klanten zoals bijvoorbeeld in de case van sapkuur merk Juicexpress. Wil je naar het volgende level met jouw e-mail marketing? Plan hier dan gratis een strategiegesprek in om de mogelijkheden voor jouw brand te bespreken.

Reactie plaatsen