Ben je onlangs je eigen bedrijf gestart en ben je klaar om je eigen website te (laten) maken? Dan zijn er verschillende manieren om dit goed aan te pakken. Helaas brengt een mooie website veel kosten met zich mee. Vooral voor de beginnende ondernemer met een laag budget is het vaak lastig om dit te bekostigen.
In deze blog neem ik je graag mee naar alle budgettips waar je website minstens aan moet voldoen. Dit kun je zelf doen, of bespreken met je webdeveloper.
Eerste impressie van je bedrijf
Met een foto of video op je homepagina laat jij direct duidelijk zien waar je bedrijf voor staat. Verkoop je een product? Laat dit product dan ook zeker als éérste zien. Heb je een restaurant? Geef dan een sfeerimpressie van het restaurant.
Maak het persoonlijk
Achter elk bedrijf zit een persoon. Om de klant echt in contact te brengen met het bedrijf, vinden klanten het altijd fijn om daar ook iets over te lezen. Met een enthousiaste ‘Over ons’-pagina maak je je bedrijf en website wat persoonlijker.
Kies voor leesbare tekst
Kies bij voorkeur niet voor moeilijk leesbare tekst. Hierdoor haken websitebezoekers af. Het doel is dat het de klant zo min mogelijk moeite kost om te achterhalen wat jij te vertellen hebt op jouw website. Kies daarom voor niet te lange tekstregels, een duidelijk lettertype en voldoende koppen tussen lange teksten.
Veel beeld
Mensen zijn visueel ingesteld, dus geef ze zo veel mogelijk een impressie van jouw bedrijf. Dit kun je doen door zo veel mogelijk beeldmateriaal op je website te laten zien. Denk bijvoorbeeld ook aan video’s. Deze geven een 360 graden-blik op jouw bedrijf!
Mobielvriendelijk
Tegenwoordig worden websites het meest bezocht via de telefoon volgens Google. Dit maakt het extra belangrijk dat jouw website via de telefoon dus ook goed te bereiken moet zijn. Ontwerp daarom je website altijd met mobiele weergave als belangrijkste apparaat.
Snel
Websitebezoekers haken snel af op een website die niet snel laadt. Zorg daarom voor een goede webhosting en niet te grote afbeeldingen. Dit maakt dat je website sneller en dus prettiger in gebruik is.
Huisstijl
Kort gezegd is een huisstijl de combinatie van logo, kleur, lettertype en fotografie die voor de uitstraling van je bedrijf zorgt. Hij zorgt voor herkenbaarheid en onderscheid je van je concurrenten. Je huisstijl is je visuele identiteit en door de juiste huisstijl kun je je imago positief beïnvloeden.
Logo
Een goed logo is niet gedetailleerd, past bij de doelgroep en is tijdloos. Hij moet bij de huisstijl passen en geeft een verzorgde uitstraling op jouw website.
Heb je vragen naar aanleiding van deze blogpost? Laat dan gerust een opmerking achter in de reacties. Voor alle andere vragen over online marketing ben je altijd welkom bij The Ecom Agency voor een vrijblijvend gesprek. Wij kunnen dan kijken naar je wensen en helpen jou met het opzetten van je marketingstrategie.