TikTok marketing

Overweeg jij om TikTok marketing te gebruiken voor jouw bedrijf? Je bent niet de enige. Ontdek in dit inspirerende blog

hoe jij zoveel mogelijk uit dit social media
Wat is social media? Social media, ook wel bekend als sociale netwerken, zijn online platforms waarop gebruikers informatie, foto's en video's kunnen delen en communiceren met anderen. Deze platforms worden..
platform haalt. 

De kracht van TikTok

mag niet onderschat worden. Wereldwijd zitten gebruikers gemiddeld 52 minuten per dag op deze app. En ook al staat TikTok bekend als een Gen-Z
Wat is de betekenis van generatie-Z (gen-z)? Generatie Z (gen-z) is de benaming voor de demografische groep die geboren is tussen het midden van de jaren 90 en het begin van de jaren 2010. Deze generatie is ook wel..
app, ook oudere doelgroepen
Doelgroep, ook wel target audience genoemd, is de groep mensen die je als bedrijf of organisatie wilt bereiken, bijvoorbeeld door targeting via Facebook ads of TikTok ads. Een doelgroep bevat zijn mensen met bepaalde..
maken er steeds meer gebruik van. TikTok staat vol met hele diverse content. Van vermaak en afleiding, tot inspiratie en informatie. TikTok wordt voor van alles gebruikt.

Er zijn ook allerlei verschillende soorten makers te vinden. Bedrijven zijn hier niet meer uit weg te denken. Je vindt er kleine business ondernemers, product

plaatsingen en zelfs de grote bekende merken hebben hun eigen TikTok account. TikTok marketing
Wat is marketing? Marketing is het proces van het creëren, communiceren en leveren van waarde aan klanten en het beheren van de relatie met hen, met als doel om winstgevende klantrelaties op te bouwen en te..
biedt genoeg kansen om jouw doelgroep effectief
Wat betekent "effectief"? "Effectief" verwijst naar het vermogen om een beoogd doel te bereiken of het gewenste resultaat te produceren. Het suggereert dat iets succesvol is in het bereiken van..
te bereiken.

TikTok marketing

Waarom TikTok gebruiken voor marketing?

Als je aan marketing denkt, dan komt TikTok waarschijnlijk niet meteen bij je op. Maar TikTok kan ingezet worden als een erg sterke marketingtool. Veel bedrijven hebben dit echter nog niet ontdekt, waardoor er grote kansen liggen op dit platform. TikTok heeft een enorm bereik

. De video app werkt met een ander algoritme dan de meeste platforms, zoals Instagram en Twitter
Wat is Twitter? Twitter is een online sociale netwerksite waar gebruikers korte berichten, genaamd "tweets", kunnen posten, die door andere gebruikers kunnen worden gelezen. Wie is de eigenaar van Twitter?..
.

Er wordt gebruik gemaakt van een uniek algoritme. Hierdoor heeft elke video een even grote kans om viral

te gaan. Het maakt dus niet uit hoe populair de maker is, jouw unieke content bepaalt. Dit zorgt ervoor dat TikTok een platform is waar je jouw account snel kan laten groeien en opschalen. Gezien de populariteit van dit platform blijft stijgen, is het inzetten van TikTok marketing cruciaal om het onderscheid te maken.

Wat is TikTok marketing?

Met TikTok marketing maak je gebruik van TikTok voor het promoten

van je merk
Een merk, zoals Ballin Amsterdam of The Ecom Agency , is een naam, logo , of ander identificerend symbool dat een bedrijf gebruikt om zijn producten of diensten te identificeren en te onderscheiden van die van..
, product of service. Hiervoor kunnen verschillende tactieken gebruikt worden, zoals influencer marketing
Wat is influencer marketing? Influencer marketing is een vorm van social media marketing waarbij merken en influencers samenwerken. Influencers zijn mensen met een grote aanhang op sociale mediaplatforms zoals TikTok,..
, TikTok adverteren en organische content maken. Het uiteindelijke doel bepaalt de wijze waarop je TikTok marketing inzet. Wil je klanten
Wij hebben onder andere al mogen werken voor de volgende klanten en eigen brands. Daarnaast helpen wij ook veel klanten binnen de kleding niche en ondernemers die dropshippen.Sta jij er binnenkort ook op?
binden aan je merk of ga je direct jouw producten aan de man brengen?

TikTok marketing helpt bedrijven met:

Soorten marketing op TikTok

Influencer marketing

Als je marketing inzet, dan richt je dit op de mensen waarvan je hoopt dat ze klanten worden. Met influencer marketing neem je een stap terug. Je legt de focus op de personen die jouw doelgroep aantrekken en beïnvloeden. Influencers

inzetten voor marketing is al een bekend concept
Wat is een concept? Een concept is een abstract idee, een algemeen begrip of een mentale constructie die helpt bij het begrijpen van de wereld om ons heen. Het is een basis voor het categoriseren en organiseren van..
op Instagram en Youtube
YouTube is een Amerikaans online platform voor het delen van video's met het hoofdkantoor in San Bruno, Californië. Drie voormalige PayPal-medewerkers - Chad Hurley, Steve Chen en Jawed Karim - creëerden..
. Maar ook TikTok is hiervoor een geschikt marketingplatform. Je betaalt influencers om een campagne
Wat is een campagne? Een campagne is een gecoordineerde reeks activiteiten die zijn ontworpen om een bepaald doel te bereiken. In de marketing en communicatie worden campagnes vaak gebruikt om producten, diensten of..
te maken voor jouw producten of services. Dit zal zich uiten in het maken, delen en livestreamen van video’s. Hierdoor promoten ze jouw merk en wordt het aantrekkelijk gemaakt voor hun volgers
Wat zijn volgers? Volgers zijn mensen die het werk, ideeën of standpunten van een persoon of organisatie volgen. Ze kunnen online of offline zijn en verschillende manieren gebruiken om deze persoon of organisatie..
.

Het is belangrijk dat de doelgroep van de influencer aansluit bij de doelgroep van jouw bedrijf. Je hebt geen bekende TikTokker nodig voor een succesvolle marketingcampagne. Zoek bijvoorbeeld naar influencers die aansluiten bij jouw niche en jouw merk het beste kunnen presenteren. Niet voor niets is het inzetten van influencers de meest effectieve vorm van TikTok marketing.

Eigen content maken

Creëer je eigen content en bouw je merk op. Hier ligt de meeste vrijheid. Jij bepaalt wat je laat zien en welke boodschap

je overdraagt. Maak je eigen business TikTok account aan en ga je eigen content creëren. Je komt er vanzelf achter wat wel of niet werkt. Omdat video’s posten
Wat betekent "posten"? Het begrip "posten" verwijst naar het plaatsen of publiceren van inhoud, zoals tekst, afbeeldingen, video's of links, op een online platform, zoals sociale media,..
gratis is, kun je oneindig veel content met je doelgroep delen. En met deze video’s kan je viral gaan. Hierdoor kan je jouw merk, producten of services populair maken. En dit gebeurt regelmatig.

Zo is een jurk van Fashion Nova viral gegaan op TikTok. De video van de “illusie jurk” kreeg miljoenen views

en was binnen no time uitverkocht. Een klassieke video die de stempel heeft gedrukt van gratis TikTok marketing. Deze video is gemaakt door een influencer, maar dit effect kan iedereen bereiken. Doe mee aan goedlopende trends, gebruik populaire geluiden of start je eigen trend
Wat is een trend? Een trend verwijst naar de algemene richting waarin iets zich ontwikkelt of verandert. Het kan betrekking hebben op verschillende gebieden, zoals mode, technologie, cultuur, economie, enzovoort...
. Creëer zo veel mogelijk content, om ook jouw bedrijf viral te laten gaan.

Adverteren op TikTok

Naast organische content kan je ook adverteren op TikTok. De prijzen voor adverteren zijn relatief laag vergeleken met andere platformen en er is een enorm bereik. Daarnaast wordt de app ook nog eens erg intensief gebruikt. Ben jij klaar om je marketing uit te breiden en te adverteren op TikTok? Dan ben je helpen wij je daar graag mee verder.

Een TikTok marketingstrategie bepalen

Om het maximale uit jouw TikTok marketing te halen, is het belangrijk om een uitgedachte strategie te hebben. Bepaal de doelgroep, verzamel zoveel mogelijk ideeën tijdens een brainstormsessie en maak een contentkalender

. Hierdoor heb je de regie in eigen handen en behoud je het overzicht van je TikTok strategie.

1. Word bekend met TikTok

TikTok is een ander platform dan Instagram en Facebook. En daarom is de marketingaanpak ook niet hetzelfde. Spendeer tijd op TikTok en leer meer over de app. Ontdek alle verschillende functies; hou trending

filters, geluiden en effecten in de gaten; Blijf op de hoogte van populaire hashtags
Tags, ook wel hashtags genoemd, zijn korte, sleutelwoordachtige labels die aan een item kunnen worden toegevoegd om het te organiseren en te categoriseren. Ze worden veel gebruikt in blogberichten, online foto's,..
en wordt handig met het maken van video’s. Leer ook meer over het algoritme dat TikTok gebruikt.

2. Definieer je doelgroep 

Om TikTok marketing succesvol door te voeren, moet je wel weten wie je gaat bereiken. Dit doe je door je doelgroep te bepalen. Je wilt je niche zo specifiek mogelijk maken om jouw potentiële klanten zo effectief mogelijk te bereiken. Denk hierbij aan: locatie, leeftijd, gender, werk, inkomen, relatie, favoriete websites

/apps. Omschrijf alles wat belangrijk is. Het vaststellen van de doelgroep bepaalt grotendeels het succes van jouw TikTok marketing.

3. Weet wie je concurrenten

zijn

Het is belangrijk om te weten wie je competitie is. Door te weten wat de rest doet, kan jij je onderscheiden van de rest. Vind 3 tot 5 concurrenten of overeenkomende merken en kijk wat zij doen. Kijk naar wat goed voor hen werkt en wat niet. Maak eventueel een S.W.O.T analyse

om de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van de competitie in kaart te brengen.

Stel jezelf de vraag

, wat maakt jou uniek en anders dan de rest? Waarom moeten de klanten naar jouw bedrijf komen? Richt je hierop en maak deze standpunten duidelijk op je TikTok account.

4. Stap over naar een Pro account

Een Pro account is de perfecte manier om meer inzicht te krijgen. Met dit account krijg je toegang tot een gedetailleerde analyse van je volgers, bezoekers en interacties. Hiermee kan je jouw vooruitgang makkelijk volgen.

5. Maak een content plan – post regelmatig

Nu is het tijd om content te gaan maken en TikTok marketing in te zetten. Ga er eens goed voor zitten en schrijf je ideeën op. Voor de organische content is het slim om veel te creëren en bij concepten op te slaan. Zo heb je altijd iets om te posten. Je wilt natuurlijk goede video’s maken, maar op TikTok gaat het meer om kwantiteit dan kwaliteit. Het beste is om 3 TikToks per dag te posten. Als je deze strategie aanhoudt, gaat er vanzelf een video viral.

6. Houd ruimte voor creativiteit

Er is geen perfecte formule om viral content te maken. Het proces

bestaat uit veel doen en van alles uitproberen. Laat daarom genoeg ruimte over om creatief te zijn en met de flow
Er is zoveel mogelijk in Klaviyo dat velen amper weten waar ze moeten beginnen. In deze blog leggen we je van A tot Z uit hoe je het optimale resultaat uit jouw Klaviyo-account kunt halen. Of je nu van een andere..
mee te gaan. TikTok is en blijft een visueel platform. Het inzetten van TikTok marketing is een creatief proces, wat niet direct succesvol gaat zijn. Unieke content en consistent posten is de formule naar succes.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

TikTok is een sterke marketingtool en nu is het tijd om het ook voor jouw bedrijf in te zetten. Wil je meer weten wat jij met TikTok kan bereiken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en wij helpen je graag verder naar het volgende level!


Over de schrijver