Banner Blogs The The Ecom Agency agency

Betekenis: Osterwalder's Business Model

Wat is het Osterwalder's Business Model? 

Osterwalder's Business Model is een grafisch model voor het plannen en beschrijven van een bedrijfsmodel. Het is een visuele representatie van de verschillende elementen van een bedrijfsmodel, waaronder klanten, partners, activiteiten, middelen, waardeproposities, kanalen, relatieklanten, inkomstenstromen en kosten. Het is ontwikkeld door Alexander Osterwalder, een Zwitserse ondernemer, en is tegenwoordig een veelgebruikt onderwerp in het bedrijfsleven

Hoe kan je Osterwalder's Business Model in zetten? 

Osterwalder's Business Model kan worden gebruikt voor het plannen en evalueren van een bedrijfsmodel. Het helpt ondernemers om hun bedrijfsmodel te visualiseren en te begrijpen, zodat zij de juiste strategie kunnen kiezen om hun bedrijf te laten groeien. Het model kan ook worden gebruikt om de relatie tussen verschillende elementen van het bedrijfsmodel te begrijpen en te onderzoeken. Omdat het een visueel model is, is het ook een uitstekend communicatiemiddel dat kan worden gebruikt om de bedrijfsstrategie te verduidelijken aan medewerkers, investeerders, klanten en andere belanghebbenden. 

De 9 blokken van het Osterwalder's Business Model

Het Osterwalder's Business Model bestaat uit negen blokken: klanten, waardepropositie, kanalen, klantrelaties, activiteiten, middelen, partners, inkomstenstromen en kosten. Klanten: staan voor de doelgroepen waarvoor de waardepropositie is ontworpen. 

Waardepropositie: 

is de unieke oplossing die de onderneming aanbiedt om de behoeften van de klanten te bevredigen. 

Kanalen: 

zijn de manieren waarop de waardepropositie wordt verhandeld. 

Klantrelaties: 

zijn de manieren waarop een bedrijf met zijn klanten communiceert. 

Activiteiten: 

zijn de taken die een bedrijf uitvoert om de waardepropositie te leveren. Middelen: zijn de fysieke, financiële, technologische en menselijke middelen die nodig zijn om de activiteiten uit te voeren. 

Partners: 

zijn de andere bedrijven die samenwerken met het bedrijf om de waardepropositie te leveren. 

Inkomstenstromen

zijn de manieren waarop een bedrijf inkomsten genereert uit de waardepropositie. 

Kosten

zijn de kosten die gemoeid zijn met het uitvoeren van de activiteiten.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.