
Betekenis: Osterwalder's Business Model
Wat is het Osterwalder's Business Model?
Osterwalder's Business Model
Hoe kan je Osterwalder's Business Model in zetten?
Osterwalder's Business Model kan worden gebruikt voor het plannen en evalueren van een bedrijfsmodel. Het helpt ondernemers om hun bedrijfsmodel te visualiseren en te begrijpen, zodat zij de juiste strategie kunnen kiezen om hun bedrijf te laten groeien. Het model kan ook worden gebruikt om de relatie tussen verschillende elementen van het bedrijfsmodel te begrijpen en te onderzoeken. Omdat het een visueel model is, is het ook een uitstekend communicatiemiddel dat kan worden gebruikt om de bedrijfsstrategie
De 9 blokken van het Osterwalder's Business Model
Het Osterwalder's Business Model bestaat uit negen blokken: klanten, waardepropositie
Waardepropositie:
is de unieke oplossing die de onderneming aanbiedt om de behoeften van de klanten te bevredigen.
Kanalen:
zijn de manieren waarop de waardepropositie wordt verhandeld.
Klantrelaties:
zijn de manieren waarop een bedrijf met zijn klanten communiceert.
Activiteiten:
zijn de taken die een bedrijf uitvoert om de waardepropositie te leveren. Middelen: zijn de fysieke, financiële, technologische en menselijke middelen die nodig zijn om de activiteiten uit te voeren.
Partners:
zijn de andere bedrijven die samenwerken met het bedrijf om de waardepropositie te leveren.
Inkomstenstromen
zijn de manieren waarop een bedrijf inkomsten
Kosten
zijn de kosten die gemoeid zijn met het uitvoeren van de activiteiten.