The Ecom Agency Kennisbank

Betekenis: administratie

Wat is administratie?

Administratie is het vastleggen, bijhouden en verwerken van financiële en andere gegevens die betrekking hebben op een organisatie of onderneming. Het gaat hierbij om het systematisch en nauwkeurig bijhouden van inkomsten, uitgaven, facturen, belastingen, loonadministratie, personeelsgegevens en andere relevante informatie.

Een goede administratie is van groot belang voor elke onderneming of organisatie, omdat het inzicht geeft in de financiële situatie en prestaties. Door een goede administratie te voeren, kan men beter beslissingen nemen en tijdig bijsturen indien nodig. Ook is een overzichtelijke administratie van belang bij bijvoorbeeld belastingaangiftes en het opstellen van jaarrekeningen.

Er zijn verschillende vormen van administratie, zoals financiële administratie, salarisadministratie, projectadministratie en personeelsadministratie. Tegenwoordig wordt steeds meer gebruik gemaakt van digitale administratie, waarbij software wordt gebruikt om de gegevens op een efficiënte en overzichtelijke manier bij te houden.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.