6 voordelen van het adverteren op social media
13 juli 2022 

6 voordelen van het adverteren op social media

Weet jij nog niet helemaal zeker of adverteren op social media voor jouw bedrijf gunstig is? Dan is deze blog gericht aan jou! In deze blog geef ik je namelijk 6 goede redenen waarom jouw bedrijf niet zonder social media advertenties kan in 2022.

Tegenwoordig is social media niet weg te denken bij de gemiddelde mens. Op welk social media kanaal jouw potentiële klanten te vinden zijn, is afhankelijk van je doelgroep. Als je duidelijk in kaart hebt welke doelgroep jouw ideale klant is, kun je hier gericht op targeten in je online-advertenties. Je maakt hierin gebruik van demografische-, geografische-, sociaaleconomische-, psychografische-, en/of gedragscriteria.

Elk bedrijf is anders met een ander investeringskapitaal. Daarom kun je zelf een vast budget per dag of periode instellen wat je wilt uitgeven aan advertentiekosten. Hiermee zul je dus nooit voor verrassingen staan als je advertentie plots een hoge CTR (en dus meer kosten) doormaakt.

Deze tip klinkt misschien voor de hand liggend, maar marketingtechnisch gezien zit hier veel logica achter. Met een online-advertentie kun je namelijk op een slimme manier interesse opwekken bij een potentiële klant in plaats van dat de klant vanuit een behoefte naar jouw bedrijf toe komt. Het duurt namelijk veel langer voor een klant om op een bepaald ‘behoefteniveau’ te zitten, dus trek je de klanten gemakkelijker naar je toe.

Social media is groot, maar dan ook echt ontzettend groot. Zoals ik al eerder schreef, is de gemiddelde mens op social media vindbaar. Op www.emerce.nl wordt geschreven dat 4,14 miljard mensen iedere maand social media gebruiken. 4,66 miljard mensen hebben internet, dus 88,9% van de internetgebruikers maakt maandelijks gebruik van social media! En dan niet alleen op één enkele app, maar gemiddeld op 8 verschillende apps voor ongeveer 2,5 uur per dag.

Als jouw bedrijf meer zichtbaar is via online-advertenties, dan betekend dat meer naamsbekendheid. Een goed voorbeeld hiervan zijn verschillende reclames op tv, zoals die van Centraal Beheer. Bijna iedereen kent de zin: “Even Apeldoorn bellen!”, ook al worden deze reclames niet meer uitgezonden. Goed voor de naamsbekendheid = goed voor de organische groei.

Bij Facebook en Instagram denk je misschien niet direct aan het inzetten van deze platformen voor B2B bedrijven. Vaak wordt gedacht dat je alleen kunt marketen richting consumenten, maar dit is niet het geval. Voor niet B2C-doeleinden gebruiken we voornamelijk Facebook lead-advertenties. Hoe we dit doen ontdek je in deze blog.

Zowel Facebook ads, TikTok ads, Pinterest ads en Snapchat hebben een Business Suite/Manager. Hier kun je campagnes aanmaken, inzien en verwijderen. Je kunt hier alle cijfers terugvinden, waarna je je advertentie kunt optimaliseren om de beste resultaten te behalen.

Heb je vragen naar aanleiding van deze blogpost? Laat dan gerust een opmerking achter in de reacties. Voor alle andere vragen over online marketing ben je altijd welkom bij The Ecom Agency voor een vrijblijvend gesprek. Wij kunnen dan kijken naar je wensen en helpen jou met het opzetten van je marketingstrategie.

Over de schrijver
Reactie plaatsen