Facebook adverteren voor B2B bedrijven
03 februari 2022 

Facebook adverteren voor B2B bedrijven

We krijgen vaak de vraag of het mogelijk is voor B2B bedrijven om te adverteren op Facebook. Vaak wordt gedacht dat je alleen een product of service kunt verkopen aan een consument. Maar integendeel, in deze blog leggen we uit hoe je het doet, wanneer je het gebruikt en waarom.

Wat bij ons altijd erg goed werkt voor bedrijven in de horeca, finance, tech & zorg zijn lead-advertenties.

Waarvoor gebruik je lead-advertenties?

  1. Potentiële klanten voor vinden
  2. Informatie verzamelen over potentiële klanten
  3. Downloads van white papers of brochures boosten
  4. De interesses en het gedrag van potentiële klanten begrijpen
  5. Inschrijvingen genereren voor webinars of programma’s

Wat is een lead-advertenties?

Met lead-advertenties kun je potentiële klanten vinden en informatie van hen verzamelen. Met behulp van een Instant Formulier verzamel binnen 3 klikken automatisch de gegevens zoals naam, e-mailadres, telefoonnummer en meer. Daarnaast kan je ook zelf vragen maken die goed passen bij je aanbod. Dit kan de conversie verlagen omdat er meer velden ingevuld moeten worden, maar kan de kwaliteit van de leads wel verhogen. Denk bijvoorbeeld aan een veld "opleiding", zodat je hier als organisatie vast op kan filteren.

(voorbeeld van een leadform van Facebook)

Hoe werkt een lead-advertentie?

Je kunt lead-advertenties maken in Ads Manager of vanuit je Facebook-pagina. De advertenties kunnen op verschillende plekken laten zien worden zoals; Facebook Nieuwsfeed, Facebook Stories, Instant Articles, In-Stream Video's, Marktplaats, Instagram Feed en Instagram Stories.

Wanneer mensen op je advertentie klikken, worden ze gevraagd om je formulier in te vullen. Nadat mensen je formulier hebben ingevuld, kun je de gegevens van je leads rechtstreeks downloaden van Ads Manager of Facebook Business Suite, of verbinding maken met een CRM-systeem zoals Mailchimp of Salesforce.

Waarom werken lead ads goed?

Simpel. ze zijn erg goedkoop. Een lead kost vaak niet meer dan €5 en we hebben gemerkt dat het conversiepercentage rond de ongeveer 10% ligt. Met een conversie percentage van rond de 10% kost het slechts €50 voor een kwalitatieve lead. Merk je dat de kwaliteit van de leads niet hoog genoeg is? Je kunt ook nog controle vragen toevoegen aan het leadformulier. Verder kun je Meta lead ads ook makkelijk koppelen aan email marketing softwares zoals Klaviyo. Hierin kun je je lead lijsten apart bijhouden, maar bijvoorbeeld ook extra filteren door extra vragen te stellen aan je leads. Dit kan handmatig maar ook via tools zoals Typeform.

Je vraagt je misschien af; waarom zijn de leads zo goedkoop? 

Meta wilt erg graag mensen op het platform houden, en biedt goed resultaat voor weinig geld aan. Doordat je bij leads vaak langer moet wachten om de ROI te zien dan bijvoorbeeld bij het adverteren van direct sales met een product worden de kosten aantrekkelijk gemaakt.

Ben je benieuwd of lead-advertenties ook voor jouw bedrijf kunnen werken? Plan een call in en we denken graag mee!

Over de schrijver
The Ecom Agency
Reactie plaatsen