Banner Blogs The The Ecom Agency agency

Betekenis: Share of voice

Wat is share of voice? 

Share of voice is een term die wordt gebruikt om de verhouding tussen de verkoop of aanwezigheid van verschillende merken of producten binnen een bepaalde markt te meten. Het is een meting van het aandeel van een merk in de totale omzet van een markt. Het wordt vaak gebruikt om de concurrentiepositie van een merk te beoordelen. 

Hoe word dit gemeten? 

Om share of voice te meten, wordt de omzet van elk merk of product binnen een markt gedeeld door de totale omzet van alle merken of producten binnen die markt. Het resultaat is een percentage die aangeeft hoe groot het aandeel is van elk merk of product.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.