The Ecom Agency Kennisbank

Betekenis: Pull-strategie (trekdistributie)

Wat is een pull-strategie (trekdistributie)?

Een pull-strategie is een gecombineerde distributie

- en communicatiestrategie waarbij de producent rechtstreeks met de consumenten
Wat is een consument? Een consument is een persoon die goederen of diensten koopt om in hun behoeften te voorzien. Het kan gaan om zowel individuen als huishoudens die goederen en diensten kopen voor persoonlijk..
communiceert en daarmee voorkeur voor het merk
Een merk, zoals Ballin Amsterdam of The Ecom Agency , is een naam, logo , of ander identificerend symbool dat een bedrijf gebruikt om zijn producten of diensten te identificeren en te onderscheiden van die van..
opbouwt. Hierdoor wordt de selectieve vraag
Wat is vraag? Vraag is de hoeveelheid van een bepaald product of dienst die consumenten bereid zijn te kopen bij een bepaalde prijs en onder bepaalde omstandigheden, zoals inkomen, prijs van andere goederen en..
naar dit product
Wat is een product? Een product is een tastbaar goed of een immateriële dienst die wordt geproduceerd om te worden verkocht aan consumenten, bedrijven of andere organisaties. Het kan worden gemaakt van..
door de afnemers gestimuleerd, zodat de distribuanten gedwongen worden het merk in hun assortiment
Wat is een assortiment? Assortiment verwijst naar de verscheidenheid aan producten of diensten die beschikbaar zijn in een bepaalde winkel, bedrijf of markt. Het is de totale hoeveelheid producten of diensten die..
op te nemen. Afnemers worden als het ware naar het kanaal, en het product of merk door het kanaal getrokken.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.