Wil jij als bedrijf meer bezoekers, bekendheid en leads? In dit artikel geef ik 6 goede redenen waarom je vandaag nog moet beginnen met bloggen!
Doelgroep bereiken
Een grappige of informatieve blog is leuk, maar niet pakkend voor je bedrijf. Zorg dus dat je blog inspireert waardoor de lezer op nieuwe ideeën komt. De kans is groot dat jouw verhaal misschien wel dagen, of zelfs weken, blijft hangen. Misschien onderneemt de lezer zelfs wel actie na het lezen van je blog. Hiermee creëer je veel impact voor het merk en als bedrijf.
Onderscheidend vermogen
Er zijn ontzettend veel bedrijven in de wereld. Waarom is jouw fietsenwinkel beter dan de andere 100.000 winkels? Oftewel: hoe zorg je voor het onderscheidend vermogen? Een oplossing hiervoor is, je raadt het al, bloggen! De blog kun je gebruiken om je mening of ervaring te delen waarmee je interesse wekt bij de lezers. Je schrijft bijvoorbeeld: oplaadbare fietslampjes zijn veel beter dan normale fietslampjes. Nu zet je mensen aan het denken. Het resultaat: de lezers kopen de oplaadbare fietslampjes van jouw website en jouw bouwt ook nog eens aan jouw omnichannelstrategie.
Hou het simpel
Met een blog leg je uit wat jouw bedrijf precies doet. Dit hoeft niet in moeilijke taal of in een stijve stijl. Gewoon Jip- en Janneke- taal is prima. Fietsonderdelen met lastige namen onthoudt toch niemand. Op deze manier tref je een grote doelgroep waarbij het verhaal goed blijft hangen. Dit leidt tot klanten die een fietsonderdeel bij jou laten vervangen.
Meer bezoekers op je website trekken
Als de lezer je blog interessant vond, kan hij of zij de blog delen. Een klik op de knop en hij is verstuurd naar je collega, kennis of familielid. Je blog kan op social media geplaatst worden of gebruikt worden voor een nieuwsbrief. Hiermee trek je uiteraard meer bezoekers op je site en potentiële klanten.
Krijg meer leads
Logischerwijs zorgen meer bezoekers voor meer leads. Door in je blog uit te leggen wat je precies doet en hoe je dat doet, zorg je voor nóg meer leads. Stel je voor: iemand ervaart een probleem en zoekt dit op Google. Op jouw blog staat precies dat probleem, mét oplossing. Het long-tail zoekwoord op Google heeft ervoor gezorgd dat deze persoon naar je website is geleid. Hierdoor zullen meer mensen je bellen om zaken te doen!
Concluderend is een blog schrijven als bedrijf enorm waardevol. Indien een blog goed geschreven is, werf je meer bezoekers en klanten. Het is gratis marketing voor je bedrijf. Sinds wij begonnen zijn met bloggen, zien we veel vooruitgang in bezoekers en aanvragen. Begin daarom vandaag nog met zakelijk bloggen. Als een blog schrijven niks voor jou is, zou je dit ook kunnen uitbesteden aan een freelancer, of aan ons. Niets doen is in ieder geval zonde. Leads, bezoekers en klanten liggen om de hoek!
Heb je vragen naar aanleiding van deze blogpost? Laat dan gerust een opmerking achter in de reacties. Voor alle andere vragen over online marketing ben je altijd welkom bij The Ecom Agency voor een vrijblijvend gesprek. Wij kunnen dan kijken naar je wensen en helpen jou met het opzetten van je marketingstrategie. Klik hier om een gratis strategiegesprek in te plannen.