The Ecom Agency kennisbank

Betekenis: Sponsorship

Wat is sponsorship?

Sponsoring is een vorm van samenwerking waarbij een bedrijf of organisatie geld of andere middelen ter beschikking stelt aan een individu, groep of evenement, in ruil voor zichtbaarheid en exposure. Het sponsorende bedrijf of organisatie kan hiermee zijn merk en producten of diensten onder de aandacht brengen bij een specifieke doelgroep en zo zijn marketingdoelen behalen.

Er zijn verschillende vormen van sponsoring, zoals sportsponsoring, cultuursponsoring, maatschappelijke sponsoring en educatieve sponsoring. Bij sportsponsoring gaat het vaak om het sponsoren van een sportteam, individuele sporters of een sportevenement. Bij cultuursponsoring kan gedacht worden aan het sponsoren van een concert, theaterproductie of festival. Maatschappelijke sponsoring kan bijvoorbeeld gericht zijn op het ondersteunen van een goed doel, terwijl educatieve sponsoring kan bijvoorbeeld gericht zijn op het steunen van een onderwijsinstelling.


Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.