The Ecom Agency Kennisbank

Betekenis: SEO audit

Wat is eenaudit?

Een SEO audit is een grondige evaluatie van een website om de optimalisatie voor zoekmachines te beoordelen. Het doel van een SEO audit is om de technische aspecten van een website te analyseren en te identificeren waar verbeteringen kunnen worden aangebracht om de organische zichtbaarheid in zoekmachines te vergroten.

Een SEO audit kan worden uitgevoerd door een specialist op het gebied van zoekmachineoptimalisatie of door een SEO-softwareprogramma. Het omvat vaak een grondige analyse van de website-architectuur, inhoud, backlinks, metatags en andere technische aspecten van de website.

Na het uitvoeren van een SEO audit, zal de auditor een gedetailleerd rapport opstellen met aanbevelingen voor verbetering. Dit kan het optimaliseren van de website inhoud, het verbeteren van de website architectuur en het verkrijgen van meer kwalitatieve backlinks omvatten. De aanbevelingen kunnen worden gebruikt om de organische zoekresultaten en de zichtbaarheid van de website te verbeteren, wat kan leiden tot meer verkeer, leads en conversies.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.