The Ecom Agency Kennisbank

Betekenis: Generatie-Z (gen-z)

Wat is de betekenis van generatie-Z (gen-z)?

Generatie Z (gen-z) is de benaming voor de demografische groep die geboren is tussen het midden van de jaren 90 en het begin van de jaren 2010. Deze generatie is ook wel bekend als 'post-millennialen' of 'centennials'. In tegenstelling tot hun voorgangers, de millennials, groeiden leden van Generatie Z op met digitale technologie en zijn ze erg vertrouwd met de online wereld en sociale media. Als gevolg hiervan zijn ze op een jonge leeftijd al bedreven in het gebruik van technologie en communicatie. Generatie Z wordt vaak gekenmerkt door hun behoefte aan diversiteit, individualiteit en authenticiteit, evenals hun sterk gevoel voor sociale en politieke betrokkenheid. Bedrijven, marketeers en adverteerders richten zich steeds meer op deze generatie om te begrijpen hoe ze te bereiken en te beïnvloeden, gezien hun groeiende invloed op de consumentenmarkt en de samenleving in het algemeen.

Online marketing uitbesteden?  

The Ecom Agency is een marketingbureau wat zich voornamelijk op webshops richt. Wij bieden meerdere diensten aan voor klanten in verschillende branches. Heb jij hulp nodig bij de online marketing van jouw bedrijf? Vul het formulier hieronder dan zo nauwkeurig mogelijk in zodat wij contact op kunnen nemen wanneer we jouw bedrijf kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing.