‘Maak contact met jonge klantenWij hebben onder andere al mogen werken voor de volgende klanten en eigen brands. Daarnaast helpen wij ook veel klanten binnen de kleding niche en ondernemers die dropshippen.
Sta jij er binnenkort ook op?
op Snapchat’ - dat is de slagzin die je meteen ziet wanneer je op het online advertentieplatformWat zijn online advertentieplatform? Online advertentieplatforms zijn digitale platforms waar bedrijven en adverteerders online advertenties kunnen plaatsen om hun producten of diensten aan te bieden aan gerichte..
van Snapchat terecht komt. En dat is terecht, want 9 van de 10 jongeren bevinden zich op Snapchat en dat biedt enorme mogelijkheden voor bedrijven. In dit artikel leggen we je uit waarom Snapchat Ads niet aan jouw marketingstrategie mag ontbreken. Lees snel verder!
Wat zijn Snapchat Ads?
Zoals je waarschijnlijk wel weet is Snapchat een camera- en berichtenapp die mensen verbindt met hun vrienden en de wereld. Snapchat Ads is echter voor veel bedrijven nog onbekend. Vreemd, want adverteerders kunnen middels Snapchat Ads een wereldwijd publiek bereiken en goede resultaten behalen.
De Snapchat Ads Manager is dé plek waar het allemaal gebeurt - het zelfbedienings platform van Snapchat waar je eenvoudig advertenties kunt maken, campagnesWat zijn campagnes? Een campagne is een georganiseerde en gerichte reeks van activiteiten met als doel een specifiek doel te bereiken. In de marketingwereld worden campagnes vaak ingezet om een product, dienst of..
kunt starten, prestaties kunt controleren en je doelen kunt optimaliseren - allemaal op één plek. Middels Snapchat Ads kun jouw specifieke doelgroep selecteren op basis van hun interesses, gedrag, locatie en meer.
Elke adverteerder begrijpt het belang van het diversifiëren van het marketingbudget over verschillende advertentiekanalen. Het is essentieel om bestaande klanten te bereiken en loyaliteit op te bouwen, maar ook om gloednieuwe klanten te vinden die een sterke levenslange waarde zullen bieden. Snapchat Ads heeft de gave om beide belangen te behartigen.
Waarom adverteren op Snapchat?
Je kunt Snapchat Ads gebruiken om de ROIWat is ROI? ROI staat voor Return on Investment en is een maatstaf voor hoeveel geld een investering heeft verdiend in vergelijking met de hoeveelheid geïnvesteerd geld. Het wordt meestal uitgedrukt als een..
van je merkEen merk, zoals Ballin Amsterdam of The Ecom Agency , is een naam, logo , of ander identificerend symbool dat een bedrijf gebruikt om zijn producten of diensten te identificeren en te onderscheiden van die van..
of bedrijf te verhogen, ongeacht waar je klanten zich in hun reis bevinden. Op Snapchat kun je in elke fase van de online marketing funnel marketen (van TOFTop of the funnel (TOF) komt voor mid of the funnel (MOF) en bottom of the funnel (BOF) en is de eerste fase van de klantreis, wanneer een potentiële klant voor het eerst wordt blootgesteld aan uw merk. Het is..
tot BOFBottom of the funnel (BOF) komt na top of the funnel (TOF) en mid of the funnel (MOF). Het verwijst naar de laatste stap in de klantreis, wanneer een klant klaar is om een aankoop te doen. Dit is de fase van het..
) en je resultaten in realtime meten. PLUS, je kunt dat allemaal doen zonder een enorme investeringWat is een investering? Een investering is het plaatsen van geld in een activa met de verwachting dat dit in de toekomst meer waard zal zijn en rendement oplevert. Investeringen kunnen veel verschillende vormen..
te doen om te beginnen. Ik hoor je zeggen: leuk en aardig allemaal, maar dat kan ik op andere advertentieplatformen ook. Wat maakt Snapchat Ads nu zo bijzonder? Daarom behandelen we drie belangrijke redenen waarom je juist voor Snapchat Ads zou moeten kiezen.
1. Mensen gebruiken Snapchat
We kunnen er niet omheen - Snapchat is één van de meest gebruikte camera-apps ter wereld. 229 miljoen mensen over de hele wereld gebruiken Snapchat elke dag, en ze openen de app niet alleen voor een snelle fotoWat is een foto? Een foto, afgeleid van het Griekse woord "phos" wat licht betekent, is een stilstaand beeld dat is vastgelegd door middel van fotografie. Dit proces houdt in dat licht of andere..
of video. Nee, de gemiddelde gebruiker brengt dagelijks 30 minuten door op Snapchat, en gezamenlijk maken Snapchatters gemiddeld meer dan vier BILJOEN ‘snaps’ per dag. Steeds meer mensen willen visueel communiceren met hun vrienden, en gebruiken grotendeels Snapchat om dat te doen.
Dat cijfer van 229 miljoen is geen stilstaand getal. De Snapchat-gemeenschap groeit. In feite is de dagelijkse actieve gebruiker met 20 procent gegroeid op jaarbasis. Misschien denk je nu nog dat die 229 miljoen mensen irrelevant zijn voor jouw bedrijfsmodelWat is een bedrijfsmodel?
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 13.0px \'Helvetica Neue\'}
Een bedrijfsmodel is een beschrijving van hoe een bedrijf waarde creëert, ontvangt en overbrengt aan zijn klanten..
. Maar dat is verre van waar. Oké, misschien zijn 13-jarigen die de hele dag willen face-swappen niet je doelgroep, maar voordat je Snapchat helemaal afschrijft, zijn hier enkele statistieken om te overwegen:
- 51% van de Snapchat-gebruikers is 25+ jaar oud.
- Snapchat bereikt 75% van de 18- tot 34-jarigen.
Houd er ook rekening mee dat veel Snapchat-gebruikers eigenlijk geen Facebook gebruiken. Dit zijn nieuwe doelgroepenDoelgroep, ook wel target audience genoemd, is de groep mensen die je als bedrijf of organisatie wilt bereiken, bijvoorbeeld door targeting via Facebook ads of TikTok ads. Een doelgroep bevat zijn mensen met bepaalde..
die, figuurlijk gesproken, alleen via Snapchat te bereiken zijn. Bovendien gebruikt je doelgroep niet alleen Snapchat, maar kun je Snapchat ook gebruiken om inzichten over hen te krijgen. Inzichten die je nergens anders kunt krijgen.
Als je alleen op Facebook vertrouwt om inzicht te krijgen in je klanten en wat hen drijft, mis je iets. De Audience InsightsWat zijn Audience Insights? Audience Insights zijn analyses en informatie over het gedrag, de interesses en de demografie van een specifieke doelgroep, met het doel deze inzichten te gebruiken om gerichter en..
van Snapchat helpen je om je advertenties te optimaliseren en doelgerichte segmenten te ontsluiten om je bereikWat betekend bereik in Paid advertising? Bereik in paid advertising is de hoeveelheid mensen die worden bereikt door een betaalde advertentiecampagne. Het is een maatstaf voor hoe effectief een adverteerder is in het..
te vergroten. Dankzij nieuwe regels en voorschriften is je mogelijkheid om dit met Facebook te doen veel en veel beperkter dan vroeger.
Laat je niet misleiden door te denken dat je dezelfde mensen op andere kanalen of netwerkenWat is netwerken? Netwerken is het opbouwen en onderhouden van relaties met andere personen, organisaties en bedrijven met het doel informatie en middelen te delen, samen te werken en te leren van elkaar. Het gaat om..
kunt bereiken. Alleen al in de VS is meer dan 30% van de mensen op Snapchat niet actief op Instagram of Facebook.
2. Snapchatters zijn klaar om te converteren
De Snapchat doelgroep is heeft alle essentiële ingrediënten die je zoekt in potentiële leadsBetekenis: leads? Leads zijn potentiële klanten die interesse hebben getoond in de producten of diensten van een bedrijf door bijvoorbeeld hun contactgegevens achter te laten of interactie te hebben gehad met..
en/of klanten. Ze zijn betrokken. Ze hebben een hoge koopkrachtWat is koopkracht? Koopkracht verwijst naar de hoeveelheid goederen en diensten die een persoon of een bevolkingsgroep kan kopen met zijn beschikbare inkomen. Het is een maatstaf voor de daadwerkelijke koopkracht die..
. En als laatste: ze zijn niet bang om die koopkracht te gebruiken.
Snapchatters zijn een actief publiek
Uiteraard moet je je potentiële klanten informeren over je productWat is een product? Een product is een tastbaar goed of een immateriële dienst die wordt geproduceerd om te worden verkocht aan consumenten, bedrijven of andere organisaties. Het kan worden gemaakt van..
om ze zover te krijgen dat ze het kopen. Het goede nieuws voor jou is dat Snapchatters een betrokken publiek zijn. Meer dan 60% van de dagelijks actieve gebruikers maken elke dag Snaps. Dat betekent dat ze gewend zijn om actie te ondernemenWat is ondernemen? Ondernemen is het starten en uitvoeren van een zakelijke activiteit met als doel winst te maken. Dit omvat het identificeren van een marktkans, het opzetten van een bedrijf, het werven van klanten,..
op het platform, en niet alleen gedachteloos te scrollen. Dus wanneer Snapchatters interactie met je advertenties hebben, zijn ze echt nieuwsgierig en klaar om te handelenWat is handel? Handel is het kopen en verkopen van goederen en diensten tussen verschillende partijen, zoals bedrijven, individuen en landen. Handel is een essentieel onderdeel van de economie en kan plaatsvinden op..
.
Snapchatters hebben koopkracht
We weten allemaal over generatie-Z en hun impulsieve uitgavenWat zijn uitgaven? Uitgaven zijn de kosten die u maakt om uw levensstijl te onderhouden of om bepaalde doelen te bereiken. Dit kan bestaan uit dagelijkse uitgaven zoals voedsel, huisvesting, vervoer en kleding, maar..
gewoonten. Samen met de millennials hebben zij meer dan 1 biljoen dollar aan koopkracht. In hun eentje hebben ze 323 miljard dollar directe en 1,2 biljoen dollar indirecte koopkracht. Gen ZWat is de betekenis van generatie-Z (gen-z)? Generatie Z (gen-z) is de benaming voor de demografische groep die geboren is tussen het midden van de jaren 90 en het begin van de jaren 2010. Deze generatie is ook wel..
wordt steeds meer de belangrijkste generatie voor marketeers om te bereiken. Zij vormen nog steeds hun merkvoorkeuren, onderzoeken het soort dienstenWat is een dienst? Een dienst is een niet-materiële activiteit of prestatie die wordt aangeboden door een persoon of organisatie om de behoeften van klanten of andere belanghebbenden te vervullen. Diensten..
en producten waarmee zij in contact willen komen en waarbij zij willen kopen, en beïnvloeden rechtstreeks waar hun familie geld en tijd aan uitgeeft.
Snapchatters geven geld uit
Snapchat heeft geen vanity metrics, likesWat is een like? Een like is een manier om te laten weten dat je iets leuk vindt of om iemand te steunen. Het is een knop, bedacht door Facebook, die je op een sociale media-post kunt klikken om deze interactie te..
of follows. Wat gebruikers delen wordt niet beoordeeld op hoe "populair" of "boeiend" het is. Dat is een van de redenen waarom Snapchatters zich veiliger en comfortabeler voelen om zich te uiten.
In een tijd waarin veel mensen zich angstig of overweldigd voelen door sociale mediaWat is social media? Social media, ook wel bekend als sociale netwerken, zijn online platforms waarop gebruikers informatie, foto's en video's kunnen delen en communiceren met anderen. Deze platforms worden..
, zegt 95% van de Snapchat-gebruikers - meer dan elke andere geteste app - dat de app hen gelukkig maakt. Snapchat helpt adverteerders mensen aan te spreken wanneer zij zich goed voelen en geneigd zijn actie te ondernemen. Maar vertaalt dat gelukkige gevoel zich echt naar het uitgeven van meer geld? Dit zijn de feiten:
Dat Snapchatters eerder geneigd zijn te kopen blijkt niet alleen uit de theorie - ook in de praktijk zien we uitstekende resultaten voor klanten die gebruik maken van Snapchat Ads. Meer weten over hoe wij binnen 3 maanden tijd een omzetstijging van 400% bereikten door het inzetten van Snapchat Ads? Je leest het hier!
3. Niets te verliezen, maar wel veel te winnen
Je kunt Snapchat gebruiken om de ROI voor je merk of bedrijf te verhogen, ongeacht waar je klanten zich in hun customer journeyWat is een customer journey? Een customer journey is de totale ervaring van een klant tijdens het interacteren met een bedrijf of merk, van het ontdekken van de producten of diensten tot en met de naverkoop en..
bevinden. Op Snapchat kun je namelijk in elke fase van de marketingfunnel adverteren (van TOF tot BOF) en je resultaten in realtime meten. PLUS, je kunt dat allemaal doen zonder een enorme investering te doen om te beginnen.
Adverteren op Snapchat kost gemiddeld een tiende van wat je op Facebook betaalt per 1000 vertoningen. Dat betekent dat je een veel groter bereik hebt voor hetzelfde bedrag aan advertentieWat zijn advertenties? Advertenties zijn promotionele boodschappen die bedoeld zijn om producten, diensten of ideeën aan een doelgroep te presenteren. Ze worden gebruikt om merkbekendheid te vergroten, verkoop..
-uitgaven. Je kunt je advertenties al lanceren met slechts $5 per dag. Dankzij deze lage dagelijkse minimum uitgaven kun je campagnes testen, leren en optimaliseren met een budgetWat is een budget? Een budget is een financieel plan waarin de verwachte inkomsten en uitgaven voor een bepaalde periode worden vastgesteld en geallocëerd. Het dient als een gereedschap voor financiële..
.
Jouw Snapchat Ads uitbesteden?
Ben jij klaar voor het volgende level? En wil je meer omzetWat is omzet? Omzet is de totale waarde van alle verkochte goederen en diensten van een bedrijf of organisatie gedurende een bepaalde periode. Omzet wordt meestal gemeten in een monetair bedrag, zoals euro's,..
uit je marketingWat is marketing? Marketing is het proces van het creëren, communiceren en leveren van waarde aan klanten en het beheren van de relatie met hen, met als doel om winstgevende klantrelaties op te bouwen en te..
halen doormiddel van Snapchat Ads, maar weet je alleen nog niet hoe je dit het beste aan kunt pakken of besteed je het simpelweg liever uit aan een marketingbureau met kennis van zaken? Dan ben je bij The Ecom AgencyBen jij op zoek naar een online marketing team wat voor resultaten kan zorgen? Lees meer over ons online marketing bureau uit Hoorn, wie wij zijn en wat we voor jou kunnen doen
aan het juiste adresWat is een adres? Een adres is een unieke locatieaanduiding die wordt gebruikt om een specifieke plek te identificeren, zoals een huis, bedrijf of website. Hoe weet ik mijn adres? Je kunt je adres vinden op..
! Maak deze week nog kennis met één van onze specialisten door een gratis strategiegesprek in te plannen.