Wist je dat Instagram meer dan 1 miljard actieve maandelijkse gebruikers heeft? Dit social mediaWat is social media? Social media, ook wel bekend als sociale netwerken, zijn online platforms waarop gebruikers informatie, foto's en video's kunnen delen en communiceren met anderen. Deze platforms worden..
-platform, dat sinds kort van Facebook is, is een geweldige kans voor jouw bedrijf meer bereikWat betekend bereik in Paid advertising? Bereik in paid advertising is de hoeveelheid mensen die worden bereikt door een betaalde advertentiecampagne. Het is een maatstaf voor hoe effectief een adverteerder is in het..
, leadsBetekenis: leads? Leads zijn potentiële klanten die interesse hebben getoond in de producten of diensten van een bedrijf door bijvoorbeeld hun contactgegevens achter te laten of interactie te hebben gehad met..
of klantenWij hebben onder andere al mogen werken voor de volgende klanten en eigen brands. Daarnaast helpen wij ook veel klanten binnen de kleding niche en ondernemers die dropshippen.
Sta jij er binnenkort ook op?
te genereren. Als je meer wilt weten over de kosten van Instagram-advertenties, blijf dan lezen! In dit artikelen behandelen we namelijk hoeveel Instagram-advertenties kosten, wat de prijzen van Instagram-advertenties bepaalt, hoe de kosten van Instagram-advertenties zich verhouden tot die van Facebook, en meer!
Hoe duur is adverteren op Instagram?
Laten we eens kijken naar de gemiddelde kosten per klikDe afkorting CPC is een KPI die staat voor Cost per click. Zoals de naam het al zegt, worden hier de kosten per klik mee betekend. We maken onderscheid tussen 4 soorten kosten per klik: CPC (all): de kosten per elke..
(CPC) en kosten per duizend vertoningen op Instagram (CPMWat betekend CPM? De afkorting CPM is een KPI die staat voor Cost Per Mille. Hierbij berekent Facebook de kosten per 1000 vertoningen. Een CPM van €1 betekend bijvoorbeeld dat het je €1 kost om op Facebook,..
). Met deze inzichten krijgen we namelijk een beter beeld van de kosten voor het adverteren op Instagram.
Instagram kosten per klik (CPC)
Bij het berekenen van de advertentieWat zijn advertenties? Advertenties zijn promotionele boodschappen die bedoeld zijn om producten, diensten of ideeën aan een doelgroep te presenteren. Ze worden gebruikt om merkbekendheid te vergroten, verkoop..
kosten per klik worden er meerdere statistieken toegepast die erg kunnen variëren. Hierbij wordt rekening gehouden met alle klikken die op een advertentie plaatsvinden, waaronder niet alleen linkklikken, maar ook likesWat is een like? Een like is een manier om te laten weten dat je iets leuk vindt of om iemand te steunen. Het is een knop, bedacht door Facebook, die je op een sociale media-post kunt klikken om deze interactie te..
/reacties, opmerkingen, shares en categorieën.
Globaal kostenplaatje
De kosten per klik op Instagram in 2023 variëren van €0,20 - €0,80. Voor advertenties die een bestemmings-URLEen URL (Uniform Resource Locator) is het adres van een specifieke webpagina of bestand op het internet. Het is een combinatie van letters, cijfers en andere symbolen die naar een bestand of webpagina verwijst.
hebben (een linkWat is een link? Een link is een hypertekstkoppeling (hyperlink) waarmee verwezen wordt naar een andere webpagina of bestand op het internet. Een link is meestal een klikbare tekst of afbeelding die eruit ziet als een..
type), variëren de Instagram-kosten per klik in 2023 van €0,20 - €1,80.
Instagram kosten per duizend vertoningen (CPM)
Het gemiddelde CPM voor social media advertenties (Facebook, YouTubeYouTube is een Amerikaans online platform voor het delen van video's met het hoofdkantoor in San Bruno, Californië. Drie voormalige PayPal-medewerkers - Chad Hurley, Steve Chen en Jawed Karim - creëerden..
en Linkedin) ligt rond de €7,- per 1000 impressiesWat betekend impressies in Paid advertising? Impressies in Paid Advertising betekent het aantal keer dat een advertentie wordt getoond op een social media kanaal zoals Snapchat, TikTok, Instagram of Facebook, website,..
. Bij Google Display advertenties ligt de gemiddelde CPM tussen de één à twee euro per 1000 impressies.
Globaal kostenplaatje
De Instagram advertentiekostenWat zijn advertentiekosten? Advertentiekosten zijn kosten die voortvloeien uit het plaatsen van advertenties in verschillende social media zoals Facebook, Instagram, TikTok en Snapchat en media commercials, waaronder..
per duizend vertoningen in 2023 varieert tussen €1,50 - €5,90.

De voordelen van adverteren op Instagram
Op Instagram is gericht adverteren een groot voordeel, Je kunt bijvoorbeeld aangeven wie je wilt bereiken op basis van leeftijd, interesses en gedrag. Zo kun je jouw advertenties laten zien aan de juiste mensen op het juiste moment, wat vaak leidt tot meer betrokkenheid en uiteindelijk meer resultaat.
Het testen van advertentie-creatives op Instagram biedt verschillende voordelen voor adverteerders. Verbeterde advertentieprestaties, door het testen van verschillende ad creatives, zoals afbeeldingen, video's, tekst en call-to-actions, kunnen adverteerders identificeren welke creatives het beste presteren bij hun doelgroepDoelgroep, ook wel target audience genoemd, is de groep mensen die je als bedrijf of organisatie wilt bereiken, bijvoorbeeld door targeting via Facebook ads of TikTok ads. Een doelgroep bevat zijn mensen met bepaalde..
.
Het testen van ad creatives stelt adverteerders in staat om te ontdekken welke creatives het meest effectiefWat betekent "effectief"? "Effectief" verwijst naar het vermogen om een beoogd doel te bereiken of het gewenste resultaat te produceren. Het suggereert dat iets succesvol is in het bereiken van..
zijn in het aantrekken van de aandacht van hun doelgroep en het genereren van betrokkenheid. Hiermee kan de adverteerder kosten besparen door de meest effectieve creative te gebruiken.
Facebook vs Instagram advertentiekosten
Hoewel Facebook- en Instagram-reclame werken met dezelfde Ads Manager, zijn er toch duidelijke verschillen in de advertentiekosten waar te nemen. Dit is deels te verklaren omdat Facebook al langer bestaat, meer gegevens heeft en meer advertentieplaatsingen heeft in vergelijking met zijn jonger aangenomen broertje of zusje, vinden we dat Instagram in sommige gevallen iets duurder is dan Facebook.
Hoewel dat het geval is, laat het je er niet van weerhouden om deze effectieve tegenhanger uit te testen. Met minder advertentieplaatsingen en meer concurrentieWat is een concurrent? Een concurrent is iemand of een bedrijf dat dezelfde goederen of diensten aanbiedt als een andere persoon of organisatie. Concurrerende bedrijven of personen zijn meestal in staat om met elkaar..
voor impressieaandeel, betaal je namelijk misschien iets meer om Instagram te gebruiken, maar kan het je ook aangenaam verrassen doordat het veel kosteneffectiever is dan de resultaten die je krijgt met Facebook.
Hoewel sommige bedrijven er wellicht voor kiezen om een mix met instagram en facebook toe te passen tijdens het adverteren, hangt het optimale resultaat voornamelijk af van jouw doelgroep. Het is natuurlijk het verstandigste om te adverteren op de plek waar jouw klanten ook zijn. Of jouw beoogde doelgroep nu op Instagram of Facebook aanwezig is, ligt compleet aan het bedrijf in kwestie en is dus in iedere situatie verschillend.
Zijn de advertentiekosten van Instagram de prijs waard?
Het simpele antwoord?Ja. Een paar van de redenen waarom de advertentiekosten van Instagram de prijsDe verkoopprijs is de prijs waarvoor een product of dienst wordt verkocht. Het is de prijs die de consument betaalt bij aankoop van een product of dienst. De verkoopprijs is meestal hoger dan de kostprijs, omdat er..
waard zijn, zijn onder andere:
5 redenen om te adverteren op Instagram
1. Instagram advertenties handhaven hogere click-through rates (CTR's)
Hoewel je je advertentie-uitgavenWat zijn uitgaven? Uitgaven zijn de kosten die u maakt om uw levensstijl te onderhouden of om bepaalde doelen te bereiken. Dit kan bestaan uit dagelijkse uitgaven zoals voedsel, huisvesting, vervoer en kleding, maar..
kunt verdelen tussen de twee sociale media platformen, heeft Instagram de neiging om de beste prestaties te leveren als het gaat om CTRCTR staat voor click-through rate. Het is een maatstaf die wordt gebruikt om het succes van online advertenties te meten. CTR wordt berekend door het aantal kliks op een advertentie te vermenigvuldigen met 100 en te..
's. Een studie van Fortune, bijvoorbeeld, ontdekte dat Instagram-advertenties een CTR handhaven die 2,5 keer hoger is dan andere sociale medianetwerken. Natuurlijk hangt je CTR af van je doelgroep, maar ook van je advertenties.
2. Instagram-advertenties bieden geavanceerde targetingopties
Net als Facebook biedt Instagram je bedrijf geavanceerde targetingoptiesWat is targeting? Targeting (ook wel doelgroepbepaling genoemd) is het proces van het identificeren en selecteren van een specifieke groep mensen of bedrijven die een bepaald product of dienst zullen kopen. Dit kan..
. Je kunt deze targetingopties, van locatie tot interesses, gebruiken om een hoger rendementWat is rendement? Rendement is een maatstaf die aangeeft hoeveel winst of opbrengst iemand heeft verkregen uit een belegging of investering. Het wordt uitgedrukt als een percentage van de oorspronkelijke investering...
uit je advertenties te halen. In plaatsDe plaats in de marketingmix verwijst naar de plaats waar de producten of diensten gepromoot, verkocht en gedistribueerd worden. Het is een belangrijke factor in het marketingproces omdat het bepaalt waar en hoe..
van je te richten op iedereen die geïnteresseerd is in sport, zou je die interesse bijvoorbeeld kunnen beperken tot mensen die geïnteresseerd zijn in volleybal.
3. Instagram advertenties genereren verkopen met een hogere orderwaarde
Een andere reden waarom Instagram-advertenties het prijskaartje waard zijn? De resultaten. In een recent onderzoek ontdekte Shopify dat de gemiddelde orderwaarde voor Instagram-gebruikers 65 dollar is. Hoewel Facebook een aanzienlijke hoeveelheid social media verkopen genereert, is de gemiddelde orderwaarde ervan $55 - $10 minder dan Instagram. Houd echter wel in gedachten dat Facebook-advertenties de neiging hebben om meer te kosten dan Instagram-advertenties.
4. Instagram-advertenties verdienen de hoogste betrokkenheid
Uit een studie van Forrester bleek daarnaast ook dat Instagram indrukwekkende engagementWat is engagement? Engagement is de mate van betrokkenheid en verbinding tussen twee partijen, meestal tussen werkgever en werknemer of tussen een merk en zijn klanten. Het gaat om de inzet, motivatie en toewijding..
percentages behaalt in vergelijking met andere sociale media platformen. Instagram leidt als het gaat om engagement rates en biedt tien keer de engagement rates van Facebook. Als je mensen hebt die betrokken zijn bij een netwerk, kan je bedrijf profiteren van advertenties. Als je advertenties kunt maken die gericht zijn op de juiste gebruikers, kun je ze zover krijgen dat ze op je advertentie klikken, je pagina leuk vinden of je productWat is een product? Een product is een tastbaar goed of een immateriële dienst die wordt geproduceerd om te worden verkocht aan consumenten, bedrijven of andere organisaties. Het kan worden gemaakt van..
kopen.
5. Instagram-advertenties leveren hoge conversiepercentages op
Naast het genereren van een hogere orderwaarde, behalen Instagram-advertenties ook hogere conversiepercentages dan op andere sociale media platformen. Het gemiddelde conversiepercentageWat is conversieratio? De conversieratio verwijst naar het percentage bezoekers van een website dat een specifieke gewenste actie onderneemt, zoals het invullen van een formulier, het plaatsen van een bestelling of..
voor Instagram-advertenties is 1,08%.
Ter vergelijking, het gemiddelde conversiepercentage voor Pinterest-advertenties is 0,54% en 0,77% voor TwitterWat is Twitter? Twitter is een online sociale netwerksite waar gebruikers korte berichten, genaamd "tweets", kunnen posten, die door andere gebruikers kunnen worden gelezen. Wie is de eigenaar van Twitter?..
-advertenties. Hoewel de kosten van Instagram-advertenties de moeite waard zijn, is het belangrijk om te onthouden dat het verdienen van geweldige resultaten van Instagram een geweldige advertentiecampagne vereist. Je moet je strategie voortdurend ontwikkelen en optimaliseren om het soort resultaten te krijgen dat je wilt met Instagram-advertenties.
Instagram advertenties uitbesteden?
Wil jij je Instagram Ads zorgeloos uit handen geven, je salesWat is sales? Sales, ook wel bekend als verkoop, verwijst naar het proces van het verkopen van producten of diensten aan klanten. Het is een belangrijk onderdeel van het bedrijfsleven en een essentiële functie..
een boost geven en je winstWinst is het verschil tussen het inkomen dat iemand of een bedrijf verdient en de kosten die zij hebben gemaakt (marge) om dit inkomen te verdienen. Het is een manier om de financiële gezondheid en prestaties van..
maximaliseren? Stop dan met verder zoeken - bij The Ecom AgencyBen jij op zoek naar een online marketing team wat voor resultaten kan zorgen? Lees meer over ons online marketing bureau uit Hoorn, wie wij zijn en wat we voor jou kunnen doen
ben je aan het juiste adresWat is een adres? Een adres is een unieke locatieaanduiding die wordt gebruikt om een specifieke plek te identificeren, zoals een huis, bedrijf of website. Hoe weet ik mijn adres? Je kunt je adres vinden op..
!
Wij ontzorgen jou volledig van jouw Instagram advertenties en streven hierbij naar het optimale resultaat. Ontdek de mogelijkheden van Instagram ads en plan een gratis strategiegesprek in.