Wat voor bedrijf is Style4Walls?

Style4walls is een Europese onderneming dat moderne, decoratieve en bijzondere wandbekleding en decoratieproducten verkoopt. Middels Style4Walls ben je in staat om in een handomdraai je wanden te vernieuwen met hun decoratieve wanddecoratie producten. Het bedrijf streeft er naar om marktleider te zijn in het bereik van moderne, decoratieve en bijzondere wanddecoratie producten.

Style4walls case

Internationaal succes in DE, FR, NL, BE en UK

9.7+ ROAS gemeten in ads manager

Meer dan 30% uit e-mail marketing

Wat was het doel?

Style4Walls maakte al gebruik van diverse marketingstrategieen voordat zij met The Ecom Agency in aanraking kwamen.

Deze strategieën converteerden prima, maar een verdere opschaling bleef vooralsnog uit. Door de marketingoptimalisatie, uitgevoerd door The Ecom Agency, werd beoogd de omzet aanzienlijk te verhogen met zo laag mogelijke kosten zodat de groeidoelen van Style4Walls behaald konden worden. Naar aanleiding van die doelstelling werd er dan ook een gezamenlijke KPI opgesteld:

Adverteren op Facebook met een ROAS van > 5.0.
In deze business case vertellen wij je hoe we binnen een korte periode de minimale advertentie prestaties van Style4Walls transformeerden naar razend winstgevend. Met behulp van een marketingfunnel lukte het ons om maandelijks stabiele en geautomatiseerde omzet te creëren.

Welke platformen hebben we gebruikt?

Facebook Ads

Email Marketing

theecomagency-cases

Resultaat + uitleg

Er is in meerdere landen geadverteerd en hierbij is er gebruik gemaakt van een marketingfunnel dat is gefocust op conversies om de ROAS zo hoog mogelijk te houden.

Dit resulteerde voor Style4Walls in een gemiddelde ROAS van 9.77!


Binnen The Ecom Agency wordt er gewerkt met het SEE, DO, THINK, CARE model. Hierbij onderscheiden we drie fases van de marketingfunnel:

1. Top of the funnel (TOF)

2. Mid of the funnel (MOF)

3. Bottom of the funnel (BOF)

Voor Style4Walls was top of the funnel (TOF) adverteren een uitdaging. Dit hebben we getackeld door te adverteren met gratis samples die mensen konden bestellen. Dit koppelden we ook aan een e-mail flow voor iedereen die één of meerdere samples bestelde. Hierdoor gingen mensen al snel over tot de aankoop van een volwaardig product.

Leerpunten

Wie streeft naar perfectie moet ook kijken naar de verbeterpunten. Ondanks de uitstekende resultaten blijft The Ecom Agency leergierig en kijken zij altijd graag naar wat er beter kan.


Voor Style4Walls hebben we het volgende geleerd:

1. Wees niet bang om een product gratis weg te geven.

2. Wees niet bang om eerst kosten te maken om een klant binnen te halen. Dit kan zich namelijk al snel uitbetalen!

Wil jij ook zulke resultaten?

✔ Weet je zelf niet hoe je de advertentie strategie moet bepalen en uitvoeren

✔ Heb je weinig tijd om zelf aan de knoppen te draaien?

✔ Laat je het online adverteren liever over aan experts

✔ Heb je beperkte kennis van online adverteren

✔ Wil je optimaal resultaat behalen

Er liggen veel kansen op het gebied van adverteren. Benut jij ze al genoeg?