Is adverteren op Bereal al mogelijk?

Elke dag komen er meer dan 3.700 nieuwe applicaties bij in de App Store. En hoewel slechts enkele van deze apps gericht zijn op sociale media, strijden ze allemaal om de toppositie. Dus toen BeReal in de VS bovenaan de App Store van Apple stond, namen marketeers daar kennis van en waren ze geïnteresseerd in hoe ze de app konden gebruiken voor hun marketingcampagnes.

In onze vorige blog over dit onderwerp kan je lezen over hoe de BeReal app in een korte tijd razend populair wist te worden.

Wat is de Bereal app

De virale sociale media app BeReal heeft door het delen van foto's een ongelooflijke hype gecreëerd en verzamelde daarmee al snel 15 miljoen gebruikers in een super verzadigde sociale markt. Het is zelfs zo populair dat InstagramTikTok en Snapchat allemaal soortgelijke nieuwe functies hebben uitgebracht die profiteren van wat BeReal doet schitteren: de camera-opstelling aan de voor- en achterkant en de anti-verslavende truc om eenmaal per dag te posten.

In tegenstelling tot de al wat oudere social media platformen waarmee BeReal concurreert is de app pas twee jaar oud en opereert op moment van schrijven nog op zijn Series A investeringsronde van $30 miljoen, geleid door Andreessen Horowitz en Accel.

Verdienmodel BeReal

Anders dan andere sociale apps die met miljarden gebruikers het concept proberen te kopiëren, heeft BeReal nog niet uitgevonden hoe ze geld kunnen verdienen. Volgens een rapport van de Financial Times kijkt de app naar betaalde functies of abonnementen voor inkomsten, in plaats van gebruikers te overspoelen met advertenties.

De oprichters van BeReal, Alexis Barreyat en Kevin Perreau, zijn notoir gesloten over de app - ze hebben geen on-the-record interview met de pers gegeven. TechCrunch nam contact op met het bedrijf om dit rapport te bevestigen, maar kreeg geen reactie vóór publicatie. Dit is een goed moment voor BeReal om erachter te komen hoe ze zichzelf kan onderhouden, durfkapitaal terzijde. Terwijl consumenten misschien hun ogen rollen naar bijzonder flagrante BeReal-copycats, hebben de grote social media bedrijven wel een stuk meer middelen tot hun beschikking om een beter product te bouwen. BeReal is nog steeds relatief glitchy, wat het plezier van zijn belangrijkste verwaandheid wegneemt: eenmaal per dag, op een willekeurig tijdstip, krijgt elke gebruiker een melding dat het "time to BeReal" is en een foto plaatst van wat ze aan het doen zijn met zowel de front camera als normale camera. Maar wanneer miljoenen gebruikers tegelijkertijd naar de app komen, is BeReal gevoellig voor crashes.

BeReal marketing case van Chipotle Mexican Grill in de USA

Chipotle probeert generatie-Z te stimuleren op BeReal om deel te nemen aan zijn langstlopende traditie, de Boorito, die voor het eerst sinds 2019 zijn terugkeer naar restaurants heeft gemaakt.


Om zijn terugkeer in de winkels te vieren, maakt de Boorito zijn debuut in BeReal in de allereerste "BooReal" sweepstakes. De wedstrijd geeft gebruikers de kans om een van de om een van de 10 gratis burrito's voor een jaar te winnen. Om mee te doen moesten gebruikers een foto op BeReal plaatsen van zichzelf in kostuum in een Chipotle restaurant op 31 oktober amen met de hashtag #booritosweepstakes, of hun BeReal delen op hun Instagram. Dit zijn voorbeelden van creative marketing campagnes die verricht zijn via het BeReal platform.

Hier zijn 5 tips voor zakelijk gebruik van BeReal:

  1. Stimuleer het gebruik van BeReal op de werkvloer en moedig het aan!
  2. Wees op elk moment echt en verberg niets. Dat is de kracht van BeReal.
  3. Laat de interactie tussen collega's zien met BeReal.
  4. Reageer op andere BeReals met RealMoji's (foto's van je gezicht).
  5. Gebruik de timer van BeReal om andere sociale media platformen bij te werken met een verhaal.

Alternatief: TikTok adverteren

Helaas is het nog niet mogelijk om te adverteren op BeReal. Wel is er alternatieve oplossing om toch je doelgroep te bereiken - TikTok advertenties. Dit kan in Nederland sinds eind 2021, hier kunnen we je wel mee helpen. Wij adverteren namelijk al op TikTok sinds begin 2021!

Wil jij je TikTok Ads zorgeloos uit handen geven, je sales een boost geven en je winst maximaliseren? Dan ben je bij The Ecom Agency aan het juiste adres! Wij ontzorgen jou volledig van jouw TikTok advertenties en streven hierbij naar het optimale resultaat. Ontdek de mogelijkheden van TikTok ads en plan een gratis strategiegesprek in.

Meer lezen over TikTok ads? Lees hier al onze TikTok blogs zoals de TikTok adverteren startersgids of onze blog over de kosten van het adverteren op TikTok.