Vind de beste Instagram hashtags met deze 4 tips!
In dit artikel leer je hoe jij de beste Instagram hashtags kunt vinden voor jouw bedrijf. Je leest hoe en waar je ze vindt én ik geef nog 4 handige tips hoe je ze moet gebruiken. Lees daarom snel verder!
Hoe vind je de juiste hashtags?
Je zou hiervoor een van de duizenden apps kunnen downloaden uit de AppStore. Een generator die gratis kant-en-klare hashtags voor je maakt. Maar, deze zijn niet altijd even relevant of effectief voor jouw merk of bedrijf. In de blog van vorige week ga ik dieper in op wat hashtags precies doen en welke soort jij moet gebruiken.
Hier zijn wat tips waarmee jij een groter bereik krijg wat meer engagement op levert!
Hou de concurrenten in het vizier.
Natuurlijk wil je niet precies dezelfde marketing strategie toepassen als de concurrent. Echter, hashtags geven wel een goed beeld van de industrie en wat voor anderen hierin werkt. Wellicht ontdek je wel nieuwe hashtags binnen je niche die je zelf kunt toepassen. Of je kiest bewust voor andere hashtags om onderscheidend te zijn.
Onderzoek je publiek.
Bekijk je volgers eens! Je publiek is enorm belangrijk. Zij zijn namelijk een weerspiegeling van jouw merk. Waarschijnlijk gebruiken zij hashtags die jij ook kunt gebruiken. Hiermee vind je meer volgers die in hetzelfde geïnteresseerd zijn. De communities achter deze hashtags zijn namelijk potentiële volgers voor jou; ze zijn immers in hetzelfde geïnteresseerd. Hou je volgers dus in de gaten om te zien welke hashtags zij gebruiken. Klik vervolgens door en volg nieuwe mensen, wellicht volgen ze jou namelijk terug. Je kunt ook een hashtag volgen. Zoek je eigen hashtag en klik op ‘volg’ hierna krijg je vaker berichten te zien met deze hashtag.
Gebruik gerelateerde hashtags.
Deze optie is erg handig als inspiratie. Zoek een hashtag en je krijgt onder de header ‘gerelateerde hashtags’ te zien. Dit is een goede manier om relevante hashtags te vinden die bij je niche passen. Meerdere variaties op deze niche hashtags zijn perfect voor een groter bereik. Hoe specifieker hoe beter, er zijn namelijk minder concurrenten bij deze hashtags. Hierdoor kun je nog beter communiceren met jouw publiek.
Creëer je eigen hashtag
Hoe gaaf is het om je eigen hashtag te hebben?! Promoot je eigen merk of campagne en je volgers gebruiken jouw hashtag ‘om erbij te horen’. Vanuit hier kun je zelfs een community bouwen en het merk uitbreiden. Laat je volgers de hashtag weten door het in je Instagram bio, highlight, bericht, reel of story te zetten. Zorg er voor dat je het bereik goed controleert. Klikken er veel mensen op? Wordt hij toegevoegd aan berichten van volgers? Dit is allemaal te analyseren in de Instagram app onder instellingen en onder de geplaatste berichten (indien je een business account hebt).
Hopelijk vond je deze blog leerzaam en ben je nu gemotiveerd om aan de slag te gaan. Vergeet niet om de blog van vorige week ook te lezen. Samen met deze blog heb je namelijk een complete gids van Instagram. Met deze tips gaat jouw Instagram pagina in ieder geval veel engagement krijgen! Heb je nog vragen of toevoegingen? Stuur ons dan gerust een berichtje!