TikTok Ads uitbesteden?

Kies voor een resultaat gedreven agency op het gebied van TikTok voor het schalen van jouw E-commerce merk.

Ervaring vanaf 2020

Al voor de start van TikTok ads in Nederland zijn wij actief met deze dienst. 

Tientallen

Tevreden klanten in verschillende niches

Groter bereik, lagere prijs

Gemiddeld is TikTok anno 2023 nog steeds goedoper dan Meta ads

Marketing funnel TikTok

Waarom jij moet adverteren op TikTok

Tiktok is het populairste sociale media platform ter wereld. Het is als Facebook in 2008 - een gloednieuw platform met een enorm potentieel en een enorme, betrokken gebruikersbasis. In andere woorden is TikTok hét perfecte platform om de meest impulsieve generatie uit de geschiedenis te bereiken en jouw marketinghaken recht in hun portemonnee te steken.


Weet je niet waar je moet beginnen?


Dat is waar wij om de hoek komen kijken.

Target jouw doelgroep

TikTok gedomineerd door Generatie-Z

Met een enorme koopkracht

Generatie Z drijft de groei van TikTok aan: meer dan 60% van alle gebruikers is geboren na 1996. Gen Z heeft ook een aanzienlijke koopkracht: tegen 2022 zullen zij goed zijn voor 50 procent van de markt en een koopkracht van 143 miljard dollar hebben. Kortom, als je niet adverteert voor Generatie Z op TikTok, laat je simpelweg omzet liggen.


Consumenten gevoed door impulsiviteit

De helft van de Tiktok-gebruikers heeft iets gekocht dat ze op het platform hebben gezien. Ze zijn 1,5x meer geneigd om iets wat ze ontdekt hebben meteen te kopen. En vergeleken met andere sociale platforms is de kans dat TikTok wordt gebruikt als hulpmiddel om producten te ontdekken 1,7x zo groot. Al deze statistieken wijzen op één conclusie - TikTok is een krachtig verkoopinstrument voor eCommerce winkels.

Statistieken TikTok

TikTok's verbluffende statistieken

Meer dan 1 miljard actieve gebruikers per maand, waarvan er 5 miljoen uit Nederland komen.


TikTok had slechts twee jaar nodig om dit succes te bereiken. Ter vergelijking: Facebook bereikte dezelfde aantallen in 8 jaar en YouTube in 9 jaar. 


De maandelijkse gebruikers van de app zullen naar verwachting met 50% groeien tot 1,5 miljard eind 2023. Voor e-commercemerken biedt dit een unieke kans om een massaal, exponentieel groeiend publiek te bereiken.


Verkrijg meer klanten met TikTok Advertising

In tegenstelling tot Facebook, is Tiktok een groeiend platform waarvan het aantal gebruikers in een duizelingwekkend tempo toeneemt, wat betekent dat er niet veel reclamebureaus zijn die weten hoe ze van het potentieel kunnen profiteren - nog niet.


Waar het platform begin 2021 nog door veel bedrijven werd gezien als slecht converterend advertentieplatform, is dat begin 2023 veranderd in een plek waar je simpelweg op MOET zitten om niet voorbij geraasd te worden door concurrenten.


Onze TikTok Experts begonnen als één van de eerste in Nederland met het adverteren op TikTok. Zij zijn erachter gekomen wat werkt, en wat niet werkt. 

Door ervaring, kennis en ambitie zorgen wij voor bizarre resultaten voor onze klanten. 


Wat jouw e-commerce merk ook verkoopt, wij kunnen je helpen een manier te vinden om het succesvol op TikTok te verkopen.


Nathan Harlaar | BALZY
"Onze omzet is keer 3 gegaan sinds we op tiktok draaien. Qua gemeten ROAS draaiden we break even maar het bereik zorgt voor een stuk meer omzet via google search/bol.com. Inmiddels een jaar later draait dit platform zeer winstgevend voor ons merk."

Het geheim van succesvol adverteren

Consistente aanlevering van de juiste content gaat het verschil maken voor jouw TikTok ads strategie, maar het maken van content kost veel tijd.


Bovendien vereist dit platform een hele andere content strategie dan waar je bijvoorbeeld op Facebook of Instagram mee wegkomt. 


Wij weten precies wat voor (user-generated) content het beste werkt op TikTok. Wat de do's en don'ts zijn en hoe je de aandacht van de mensen die door de timeline scrollen kan trekken. 


Hoe zou het voor je zijn als je je nooit meer druk hoeft te maken over het aanleveren van content aan een marketing bureau?


We got you!


Met onze content creation service ben je altijd verzekerd van voldoende video's voor jouw ads. 


Wij bieden alleen aan wat wij denken dat onmisbaar zal zijn de komende 5 jaar

User generated content on TikTok

User-Generated Content

Geen enkele advertentie verslaat een aanbeveling van een vriend(in). Ontdek de kracht van authentieke User Generated Content voor jouw merk.
Winkelmandje

Resultaat gedreven

Wij werken niet tegen, maar met de algoritmes en om elke euro voor je te laten werken, maken wij gebruik van de meeste geavanceerde software.
Relatie management TikTok

Effectieve targeting

Meer winst zonder veel geld  aan advertenties uit te geven? Zet effectieve retargeting in en haal meer uit bestaande klanten.

Ons stappenplan tot jouw succes in een notendop

We delen alle campagnes in volgens het See-Think-Do-Care framework. Dit wil zeggen dat we werken volgens een funnel met daarin 4 stappen. Deze online marketing funnel ziet er als volgt uit:


1: See - de grootst mogelijke doelgroep bereiken
Targeting: interesses, of brede doelgroepen. Op TikTok targeten we meestal enkel op demographics en niet op interesses.


2: Think - Doelgroep met interesse benaderen
Targeting: Engagement van je TikTok's. Hier wordt vaak het grootste gedeelte van het geld verdiend.


3: Do - Doelgroep met koopintentie triggeren

In deze stap van de funnel wordt het laatste duwtje in de rug gegeven aan de potentiële klant om over te gaan tot conversies


4: Care - Bestaande klanten of e-mail subscribers behouden

Deze stap speelt voornamelijk een grote rol binnen e-mail marketing. Lees in deze blog ook welke e-mail marketing automation flows wij standaard allemaal instellen voor onze klanten. 


Enthousiast geworden? Dan ziet het stappenplan er zo uit:

Gratis Strategie Gesprek

Merken we dat er een match is? Dan maken we samen een voorstel dat bij jouw merk en product past met als doel groei in sales, omzet en winst.

Uitvoering & Optimalisatie

Dagelijks gaan we voor je aan de slag, en houden we gemakkelijk contact via WhatsApp zodat je altijd weet wat er speelt en waar we mee bezig zijn.

Rapportage & Evaluatie

Wij houden je altijd op de hoogte van de ontwikkelingen. Samen doen we een maandelijkse evaluatie om kansen te benutten en bij te sturen.

Wanneer ga jij TikTok uitbesteden?

✔ Als je zelf weinig tijd hebt.

✔ Als je optimaal resultaat wilt behalen.

✔ Als je beperkte kennis hebt van online adverteren.

✔ Als je het online adverteren liever aan experts over wilt laten.

✔ Als je zelf niet weet hoe je de advertentie strategie moet bepalen en uitvoeren.

Er liggen veel kansen op het gebied van TikTok ads. Benut jij ze al genoeg?